Summer love - kapitel 14

Publicerat: 2013-03-23 // Kl: 11:00:00 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 10
Detta har hänt:

”Jag är så stolt över dig.” Sa Andrea och jag kunde nästan höra leende på hennes läppar genom mobilen. ”Hur mycket jag än vill att du ska vara lycklig och få spendera tid med Harry så saknar jag dig.”

”Jag kommer ju hem på söndag kväll.” Sa jag. 

”Jag vet men det är ändå två dagar till utan dig.” Klagade Andrea. 

”Jag vet, jag saknar dig med.” Sa jag.

Vi fortsatte prata en lite stund till innan jag la på. Killarna hade då hunnit plocka undan frukosten och satt sig i soffan och börjat spela fifa. Jag satte mig i en fåtölj, som var bredvid Zayn, och kollade på. Zayn slutade spelade och vände sig emot mig med en allvarlig blick.

Lauras perspektiv:

Jag kollade tillbaka på Zayn och kollade sedan på de andra som också slutat spela och vänt sig emot mig. ”Vad är det?” Frågade jag fundersamt och kollade på var och en utav dem.

”Vi vill bara prata med dig.” Sa Liam lugnt.

”Om vad?” Frågade jag förvirrat. Jag förstod inte vad det var med dem, vad var det de ville prata med mig om?

”Harry.” Sa Louis och jag nickade sakta. De var hans bästa vänner och ville Harry väl men vad var de som de ville prata med mig om. Visste de inte redan allt som var värt att veta.

”Vi vill Harrys bästa, han är som vår lillebror.” Började Zayn men blev avbruten av mig.

”Så ni vill veta om jag gillar Harry på riktigt eller bara för att han är känd?” Frågade jag och de nickade. ”Jag förstår att ni vill prata med mig om det men om jag bara hade varit med honom för att han är känd, tror ni då att jag skulle berätta allt om mitt förflutna? Öppnat upp mig på det sätt jag gjort? Jag gillar Harry för att han är Harry, inget annat.” Förklarade jag för dem och de nickade.

”Vi vet det. Vi gillar dig och du gör verkligen Harry till en bättre människa. Vi vill bara göra det klart för oss så vi inte går och tänker på det.” Sa Zayn.

”Precis.” instämde Niall.

”Jag förstår det och jag uppskattar att ni är ärliga.” Sa jag och log. ”Kan vi fortsätta spela nu så jag kan krossa er?”

Harrys perspektiv:

Jag gick runt på Londons gator och blickade då och då upp mot skyn, tänkte på hur stor världen är och hur jag lyckats träffa just Laura, den mest komplicerade men också den underbaraste personen jag vet. Jag ångrar inte att jag mött henne, jag önskar bara att saker och ting skulle vara lättare. Att hon inte bodde i ett annat land, att vi inte alltid kunde vara tillsammans och att allt som händer med henne har jag ingen chans att hjälpa henne med hur mycket jag än skulle vilja. Men jag skulle inte låta dessa tankar ta över, jag gillade Laura något enormt och jag var villig att göra vad som än krävs för att hon ska kunna vara lycklig. Jag gick in i en juvelhandlare och kom snart ut med en påse med ett paket i. Jag fortsatte vidare på min runda av ärenden jag hade att göra. Allting skulle vara perfekt till ikväll, inget skulle få gå fel för jag hade trots allt inte så många dagar på mig med Laura och hade inte råd med att något skulle gå fel. Absolut inte, det var tvunget att bli perfekt.

Jag utredde resten av ärendena jag hade och begav mig till lägenheten igen. Det hade börjat bli kallare ute men solen sken och värmde mitt ansikte. Jag drog jackan om mig när en vindpust slog emot mig och gick med raska steg mot lägenheten. Jag kom innanför dörren och hörde hur skratt kom från vardagsrummet. Jag ställde in mina påsar i en garderob och gick sedan in i vardagsrummet och möttes av en underbar syn. Killarna satt och spelade fifa med Laura, jag tror aldrig att någon av mina tidigare flickvänner gjort det, aldrig någonsin. Jag log stort och studerade hur de skämtbråkade med varandra och skrattade, det gladde mig att de kom så bra överens, deras åsikt betydde mycket för mig och de visste de därför gladde mig denna syn ännu mer för mig. Jag harklade mig och så fort Laura fick syn på mig slängde hon kontrollen i Louis knä och sprang upp till mig, hoppade i min famn och kysste mig. Jag skrattade åt hennes barnslighet men kysste henne glatt tillbaka.

”Saknat mig så mycket?” Frågade jag och höjde på ögonbrynen medans jag höll henne emot mig för att hon inte skulle trilla.

”Ja, jag fick ju ingen morgonkyss.” Sa hon retsamt, böjde sig fram och planterade ännu en kyss på mina läppar. Jag släppte ner henne men höll min hand på hennes ryggslut och vände mig emot killarna som fortfarande var inne i spelet. 

”Är detta allt ni gjort?” Frågade jag och pekade menande mot x-boxet. Killarna nickade och Laura lutade huvudet mot min axel samtidigt som hon skrattade.

”Och ätit.” Klämde Niall in och jag skakade på huvudet.

”Typiskt er.” Sa jag och kollade på klockan och fick nästan en hjärtattack av hur mycket klockan var. Jag kollade på Laura som kollade förvånat på mig, förmodligen av att jag ryckt till. ”Du borde nog göra dig i ordning.” Sa jag. ”Du har en timme på dig.” Jag förväntade mig att Laura skulle rusa iväg i panik men istället stod hon kvar och kollade på mig med något lustigt i blicken, jag kisade med ögonen emot henne och studerade vad hon tänkte göra.

”Då har jag tid att göra detta.” Sa hon och kysste mig hårt och länge.

”Skaffat ett rum.” Hörde vi Niall säga och vi bröt kyssen skrattandes.

Laura lämnade rummet för att gå och duscha, göra allt det tjejer gör för att göra sig färdiga, och jag satte mig i soffan och tog upp den kontrollen Laura slängt till Louis och började spela i väntan på att jag kunde gå och duscha.

Lauras perspektiv:

Mina händer darrade som asplöv, jag kunde knappt schamponera håret på grund av att händerna darrade så mycket. Jag hade försökt att ta djupa andetag och även suttit ner i duschen men inget hade hjälpt. Jag darrade fortfarande och jag förstod inte varför? Det var som alla andra gånger jag umgåtts med Harry, vad var skillnaden nu? Varför var jag nervös nu? Jag drog ännu ett djupt andetag och sköljde ut håret och fortsatte proceduren med att ta balsam i håret. Jag vred upp värmen i hopp om att det skulle minska darrandet. Jag stängde av vattnet när jag sköljt av balsamet, klev ut ur duschen och märkte att även mina ben darrade. Jag satte ner foten och föll ner mot marken. Jag suckade frustrerat och bröt sedan ut i en skrattattack. Allting var så absurt, det var bara jag och Harry som vanligt och här står jag och är hur nervös som helst. Kanske var det att ordet dejt var mer seriöst än vad jag och Harry varit och gjort innan. Jag hörde någon knacka på dörren och jag lugnade ner mig från skrattattacken innan jag svarade.

”Vad händer där inne?” Hörde jag Harry fråga oroligt.

”Inget.” Svarade jag, virade handduken om mig och öppnade dörren för att lämna plats åt Harry.

”Du blöder.” Sa Harry och jag kollade ner på mitt ben och mycket riktigt så blödde jag, det hade jag inte ens märkt. Jag måste ha skadat mig när jag trillade. Harry hämtade papper till mig för att torka blodet medan han hämtade ett plåster till mig att sätta på. ”Alltid så mycket drama.” Skämtade han och jag fnyste åt honom. ”Jag menade inte så.” Sa han snabbt och jag nickade.

”Jag vet.” Sa jag och log smått emot honom. ”Gå och duscha nu så jag kan byta om.”

”Det gör inte mig något om du byter om här.” Sa Harry och smålog skämtsamt. Jag vet att han skämtade om det men jag vet om att han innerst inne ville att jag skulle det. Jag puttade honom in i badrummet och smällde igen dörren.

”Kom inte ut förrän jag säger att du får.” Sa jag varnande och fick höra Harrys skratt till svar.

”Jag gillar denna sida av dig.” Hörde jag honom säga.

”Fucking hopeless.” Mumlade jag och skakade på huvudet, gick fram till min resväska vars innehåll mestadels låg utspridda över hela golvet och valde kläder. Det blev kallare på kvällen och valde därför ett par svarta jeans med en beige blus med knäppning fram på bysten. Det var enkelt men ändå sofistikerat och romantiskt. Nervositeten hade minskat men det var ändå något som låg och pyrde i bakhuvudet. Jag tog fram sminkväskan och började sminka mig. När Harry kom ut ur badrummet stod jag och fönade håret. Harry sa inget utan gick runt i rummet och plockade ihop kläder och andra saker och försvann sedan in i badrummet igen. Jag gjorde mig färdig och satte mig sedan på sängen och väntade på att Harry skulle komma ut ur badrummet. Han gjorde det efter några minuter och log emot mig när han kom ut, gick fram till mig, ställde sig mellan mina ben och böjde sig ner och kysste mig.

”Är du färdig?” Frågade han och jag nickade tamt. ”Då går vi.” Sa han och räckte ut sin hand till mig, jag tog den och han drog upp mig från sängen och ledde mig ut från sovrummet, ut ur lägenheten och till vår dejt.


Inte så händelserikt kapitel direkt men tyckte att det får vara lite sådanahär också ibland så att jag drar ut på novellen och att det blir fler kapitel! 

Har slut på idéer känns det som så idéer uppskattar jag!

Många kommentarer resulterar i att nästa kapitlet kommer upp snabbare! (om inte internet segar sig!) 

Ni kan även följa mig på twitter genom att klicka på ikonen i menyn! Används inte så mycket men får väl bli bättre på det!

Ha det bra!

Update: Jag har skrivit färdigt nästa kapitel och har börjat på näst nästa och jag säger bara det kommentera på för jag garanterar er att ni vill läsa nästa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker kapitlet var bra idag. jag förstår vad du menar. man kan inte alltid ha händelserika kapitel. man måste ha lite mindre händelserika kapitel ibland. jag menar inte att det var dåligt det var super bra. :)

Svar: Tack så mycket! :) Nej, det kan ju inte vara det varenda gång!
Moa Lundström

2013-03-23 @ 11:20:37
Postat av: Ella

Så sjukt gulligt ! Längtar tills nästa! När kommer sex akten?? ;)

Svar: Haha, antingen i nästa eller nästa igen :)
Moa Lundström

2013-03-23 @ 11:26:46
Postat av: alva

jättebra :D meeera :D

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-03-23 @ 12:08:03
Postat av: Frida

Super bra!!! :Dxx

Svar: Tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-03-23 @ 16:41:02
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Bella

När kommer nästa upp???? :D

Svar: Snart hoppas jag. Det är färdigt ska bara hitta ett bra tillfälle att ladda upp det på :)
Moa Lundström

2013-03-25 @ 15:15:43
Postat av: Sara

As bra nu!!😄😄

2013-03-25 @ 17:40:06
Postat av: Superwomen

Braaa novell blogg en av mina favoosar faktiskt...
Jag har bara en sak att säga.....





SUPEEEEEEEEEEEERMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN :D

Svar: Haha, tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-03-25 @ 20:43:27
Postat av: a´nn

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!

Svar: Det kommer :)
Moa Lundström

2013-03-25 @ 23:26:19
Postat av: Pernie

älskar den här novellen!! Jag är sjuk så jag längtar efter nästa kapitel!!! Detta är en av mina favoritnoveller, helt klart!! Fortsätt skriva! <3

Svar: Åh, tack så himla mycket! Det värmer att höra :)
Moa Lundström

2013-03-26 @ 11:57:56
Postat av: one direction novell

men ååååh! guud va bra! måste fortsätta läsa. Harry, så jävla fiiin :(


del ett är uppe nu i min nya novell! kika gärna in å säg vad du tycker om den första delen! :D kram <3

Svar: Nästa är uppe nu! :) Och tack så mycket!
Moa Lundström

2013-03-26 @ 17:06:51
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0