Summer love - kapitel 10

Publicerat: 2013-03-05 // Kl: 17:00:00 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 13

Detta har hänt:

”Detta är varför jag inte umgås med killar.” Sa jag och sjönk ner i stolen samtidigt som jag korsade mina armar över bröstet. 

”Men du kommer vilja.” Viskade Harry tyst i mitt öra så ingen annan skulle höra, när han ställde sig upp för att bre en macka.  Mitt ansikte var nu lika rött som färgen på en tomat, jag skämdes ihjäl. 

”Kan vi byta ämne nu, tack?” Frågade jag och de nickade men log ändå ondskefullt, självklart på skämt, emot mig. Jag suckade åt dem.

”Vad ska ni göra idag?” Frågade jag. ”Vi ska visa dig London.” Svarade Liam och log. 

”Jag gillar den idén.” Sa jag och log tillbaka. ”Bra, för det var min idé.” Sa Harry och pussade mig på kinden när han satte sig ner. 

Lauras perspektiv:

Jag stod och tog på mig mascara när det knackade på badrumsdörren. ”Kom in.” Ropade jag och Liam öppnad dörren sakta och tittade in snabbt innan han gick in helt och stängde dörren bakom sig igen.  Jag avslutade min sminkning och vände mig sedan mot Liam som stod lutad mot dörren.

”Vad är det?” Frågade jag och la ner sminket i min sminkväska.

”Jag skulle bara säga att Eleanor, Perrie och Danielle följer med oss idag.” Sa Liam och jag kollade menande på honom. ”Okej då. You got me.” Sa han och log emot mig.

”Visste väl det.” Sa jag och log tillbaka. ”Nu berätta vad du ville.” Han kliade sig lite i nacken innan han började prata. ”Harry ville att jag skulle prata med dig.”

”Och varför skulle han inte kunna prata med mig om det själv?” Frågade jag och höjde ögonbrynen.

”För att du kanske inte skulle vara helt ärlig med honom?” Föreslog Liam och jag gav Liam en förvånad blick som han ryckte på axlarna åt. ”Han ville att jag skulle prata med dig om att det kan bli lite kaos om vi ska gå på stan idag.” Sa Liam och kliade sig i nacken igen, något jag antog var av nervositet.

”Med fans menar du?” Undrade jag och han nickade. ”Och med paparazzis.” La han till och jag nickade förstående.

”Är du okej med det?” Undrade Liam. Jag suckade och Liam gav mig en orolig blick.

”Om jag är okej med det? Jag vet inte, jag har inte varit i en sådan här situation innan men detta är ert liv och jag accepterar det. Jag gillar Harry och jag ger inte upp det bara för att det skulle kunna betyda att halva världen kommer att hata mig.” Sa jag och Liam nickade förstående.

”De kommer inte hata dig.” Sa Liam och log emot mig. ”Man kan inte hata dig.” 


Han la armen om mina axlar och tillsammans gick vi ut från badrummet och mötte upp de andra i vardagsrummet. Eleanor, Perrie och Danielle hade också anslutit sig och de satt och pratade med killarna. Harry slängde en orolig blick åt Liams håll men den försvann och ersattes med ett leende när Liam log och gav honom tummen upp. Eleanor och Danielle fick syn på mig och log brett och gav Harry blickar som gjorde honom, lite förlägen såg det ut som. De gick fram till mig för att presentera sig själva. ”Hej.” Sa Eleanor och kramade mig. ”Jag är Eleanor.”

 ”Laura.” Sa jag och log. Danielle och Perrie gjorde likadant.

”Du är väldigt mycket vackrare i verkligheten.” Sa Danielle och jag rodnade.

”Style, har du visat bilder på mig?” Frågade jag och lyfte på ögonbrynen. Harry flinade tillbaka och jag skakade på huvudet åt honom.

”Om han har.” Sa Louis.

”Du kom i rättan tid. Harry hade nog blivit deprimerad annars.” Sa Zayn och alla skrattade.

”Ska vi gå?” Frågade Harry för att byta ämne. Vi nickade och tog på oss ytterkläderna för att gå ner på stan och utforska London.

”Hur länge är du här?” Frågade Eleanor när vi gick längsmed Oxford Street efter att kollat på London Eye och Madame Tussauds. Jag förstod inte varför de gick på alla dessa grejor med mig, de måste ha varit där någon gång och kollat.

”Jag åker hem på söndag.” Svarade jag och kollade över gatan och såg Victoria’s Secret. ”Jag vill inte låta galen men jag bara måste in där.” Sa jag och pekade mot affären. Alla gav mig blickar och jag gav de en oskyldig blick. ”Vad? Vi har inte det i Sverige. Jag måste ju se what all the fuzz is about.” Eleanor tog min hand och drog med mig over gatan och gick in I affären med mig, Danielle och Perrie var inte sena att hänga på. Killarna stannade utanför, förmodligen skrämda av tanken att gå in i en underklädesaffär.

Harrys perspektiv:

Vi väntade på att tjejerna skulle bli färdiga. Killarna hade gett mig pikande kommentarer om att Laura i denna stund var inne på VS och handlade underkläder. Några fans kom förbi och vi skrev mer än gärna autografer och log stort på bilder vi tog med dem. Allt slit man la ner i studion och att öva inför konserter var värt det när man fick en sådan bra respons från fansen, att de uppskattar det man gör.

Tjejerna kom ut från VS med två stora påsar var. Jag spärrade upp ögonen åt hur mycket de hade shoppat men slutade när jag fick ett slag på armen av Laura. ”Ni vet verkligen hur man shoppar.” Sa Niall menande.

Vi fortsatte att gå runt i London och inte allt för många paparazzis syntes till och inte heller så många fans. Jag pustade ut varje gång vi gick förbi någon med en kamera som inte tog foto. Jag ville inte att Laura skulle behöva handskas med att hamna på internet så tidigt i vårt förhållande, hon skulle behöva göra det någon gång, men jag ville inte att det skulle vara nu. Liam hade sagt att Laura accepterade det för att det var vårt liv men jag såg hur Laura också gick och kollade runt om det var någon som tog foton på oss. Hon behövde nog tid att vänja sig vid allt, inte ens jag hade vant mig än och jag har levt i detta i mer än två år nu.

 Vi bestämdes oss för att gå och äta på Nandos, turligt nog var där inte mycket folk och vi fick ett bord direkt. Vi satte oss ner och beställde samtidigt som vi småpratade. ”Så vad gör vi ikväll?” Frågade Danielle och kollade på oss alla. Jag ryckte på axlarna och tog en tugga av min mat istället.

”Vi kan väl gå ut?” Föreslog Perrie. Laura harklade sig och alla kollade på henne med frågande ansiktsuttryck.

”Inte arton, remember?” Sa hon. Jag skakade på huvudet.

”Så alla de gånger i Italien då du var inne på alla discon?” Frågade jag och höjde på ögonbrynen åt henne. Killarna kollade på henne och gjorde ”ohhh” ljud.

”We got a bad ass over here.” Skämtade Louis.

”Jaja, vad roliga ni är då.” Sa Laura. ”Men är de inte mycket strängare här?” Undrade hon.

”Har inte testat.” Sa Zayn och blinkade mot Laura.

 ”Så följer du med?” Frågade Perrie och log. ”Vi lovar att du inte blir tagen.”

Lauras perspektiv:

Vi hade varit i några andra butiker efter att vi ätit på Nandos och jag hade köpt en klänning som jag nu hade på mig, en mörkblå fodralklänning som täckte mina kurvor perfekt och slutade halvvägs nerpå låren. Jag lockade håret i lösa lockar, tog lite mer rouge än vanligt och sedan var jag färdig. Jag hade låst in mig i badrummet och Harry hade bankat på dörren flera gånger men jag hade inte öppnat dörren för att släppa in honom hur mycket han än bad. Men nu var jag färdig och gick ut ur badrummet och in i sovrummet där Harry halvlog på sängen och väntade på mig. När jag kom in reste han sig från sängen och gick fram till mig, samtidigt som hans blick vandrade över min kropp.

”Wow.” Sa han med sin hesa röst. ”Du ser verkligen sexig ut i den klänningen.” Han lade sina händer om mig, drog mig intill sig och kysste mig djupt. Hans hand trasslade in sig i mitt hår när han placerade den på mitt huvud för att fördjupa kyssen. Vi bröt kyssen efter någon minut för att hämta andan, våra pannor var lutade mot varandra samtidigt som vi tittade in i varandras ögon. Hans gröna ögon mötte mina blå. Han log stort och jag skymtade hans smilgropar men inte mycket för han böjde sig framåt och pussade mig på munnen snabbt, innan han tog min hand och vi gick ut i vardagsrummet där de andra väntade.  Vi tog på oss och gick ner på stan och fångade in två taxi som tog oss till klubben.

Jag hade som förr när jag använt falsk leg varit hur nervös som helst, jag visste vad som kunde hända om man blev tagen med ett och det var inga roliga konsekvenser, men det visade sig som tur att jag var nervös i onödan och vi kom in helt utan problem. Vi gick längre in i lokalen, då och då stannade vi för att killarna skulle ta foto med några fans som befanns sig där innan vi gick vidare och fram till ett bord och satte oss ner. När alkohol fyllde vårt bord kom små minnesbilder upp i mitt huvud som jag direkt skakade bort men de envisades med att komma fram då och då under kvällens gång. Jag tog en shot till fast jag inte borde för att få bort minnet, minnet som förföljt mig i två år och som förmodligen skulle förfölja mig hela livet.

Musik strömmade på hög volym genom lokalen och när en bra låt spelades drog jag med mig Danielle, Perrie och Eleanor med upp på dansgolvet för att dansa, På dansgolvet kände jag mig fri, fri från alla bekymmer och alla dåliga minnen som jag önskar att jag kunde radera från min hjärna. Jag hade kul ända tills jag vände mig om och såg killarna sitta runt bordet och skratta, då kom det värsta minnet tillbaka.

Jag stannade upp med dansandet och stod som förstenad på dansgolvet. Jag märkte knappt hur tjejerna försökte få kontakt med mig; hur de viftade med händerna framför ögonen på mig och hur de skakade på mig för att få ur mig ur min trans som jag gått in i. Tillslut kom jag tillbaka till verkligheten och kollade mig förstrött om i lokalen innan min blick fastnade på gruppen människor som samlats framför mig. Jag såg Harry bryta sig igenom folksamlingen och fram till mig. Han drog mig intill sig och eskorterade därefter ut mig ur lokalen. Hela tiden försökte han få fram en förklaring från mig men jag visste inte om jag skulle kunna få fram det. Min hjärna var inte bara fylld med yrsel p.g.a. alkoholen jag hade konsumerat utan även med en massa minnen som passerade min hjärna om och om igen. Jag kände den friska luften smeka mitt ansikte när vi kom ut genom bakdörren. Jag tog ett djupt andetag och lutade mig mot väggen, jag vände huvudet mot Harry och mötte hans oroliga blick.

”Vad hände?” Frågade han med hes och svag röst. 


Redan kapitel 10? Wow! 

Vad tycker ni? Gillar, älskar, hatar? Något ni saknar? Kom gärna med förslag, det är det som gör att jag utvecklas!

10 kommentarer på detta kapitlet och nästa kommer upp snabbare! (i morgon, annars kommer det på Onsdag eller Torsdag) 

Om jag skulle skriva en "sex scen" hur detaljerad vill ni ha den? Vet att jag har både äldre och yngre läsare så bäst att fråga! Kanske inte ens blir någon, beror på hur bekväm jag känner mig med att skriva en, hehe!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar verkligen den här novellen , snälla lägg upp mer :D

Svar: Tack så mycket! Mer kommer :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 17:49:58
Postat av: Erika

Jätte bra kapitel! :)
Man vill bara veta mer för varje gång man läser. Längtar tills nästa kapitel :D
Och det vore kul med en sex scen :p

Svar: Kul att du gillar det :) Får fundera på hur jag gör :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 18:12:37
Postat av: Sandra

Super!

Lite lagom kanske, tror att det är mest äldre som läser så det är nog ingen fara! :)

Svar: Tack! :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 18:35:24
URL: http://sandraerikssons.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte bra!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo scenen du pratar om behöver inte vara detaljerad för mig. för jag kommer bara en då hoppa över att läsa den. jo minnena hon fick upp i kapitlet har du tat upp det i ett annat kapitel?

Svar: Tack så mycket :) Jadå, det kommer komma i kommande kapitel :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 18:52:41
Postat av: Julia

Omg de är så spännande nu! Angående din fråga tycker jag du kan ha det om du E bekväm att skriva den ;)

2013-03-05 @ 19:12:54
Postat av: Anna

Älskar din novell!!

Svar: Vad kul att du gillar den :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 19:14:56
Postat av: Nathalie

Jag vill bara läsa mer och mer, det är verkligen så himla spännande! Du är så duktig på att skriva :)

Svar: Tack, det betyder verkligen jättemycket! :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 21:34:27
Postat av: Maja

åhh nu blev det ju spännande, lägg upp den nya nuuuu!!! du skriver helt fantastiskt bra!

Svar: Åh, tack så mycket! :) Nytt kapitel kommer snart :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 22:30:35
Postat av: Emma

Meer, skit bra!! :D scenen spelar absolut ingen roll, läser allt ;)

Svar: Tack så mycket!
Moa Lundström

2013-03-05 @ 22:38:28
Postat av: Ella

Jätte bra! Ja tycker du kan skriva de hyfsat detaljerat! Åå va spännande de börjar bli nu! :D

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-03-05 @ 22:45:27
Postat av: Sara

Jättebra novell! Du kan ju ha det om du känner att du är bekväm att skriva det, den behöver ju inte vara så detaljerad:D

Svar: Tackar! :)
Moa Lundström

2013-03-06 @ 00:30:04
Postat av: alva

jäääätteeeebraaa :D:D:D meeeraaaa

Svar: Tack! Nästa kommer snart :)
Moa Lundström

2013-03-06 @ 14:55:37
Postat av: Anonym

kommer du lägga ut det 11 kapitlet i dag? (onsdag)

Svar: ja det kommer jag! Jobbar med det nu :)
Moa Lundström

2013-03-06 @ 14:58:14


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0