Summer love - kapitel 31

Publicerat: 2013-07-04 // Kl: 21:00:09 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 11
Detta har hänt:

Jag gick ner för att äta frukost, huset var tomt och tyst förutom fläkten i köket som stod på. På min plats låg det ett kuvert med mitt namn på, jag kände igen kuvertet och en klump fastnade genast i min hals. Sakta gick jag fram till det, tog upp det och stirrade på det i flera minuter innan jag öppnade det och tog ut brevet, brevet som inte betydde så mycket för min framtid som det gjort innan, som inte betydde ett smack för min och Harrys framtid längre. Sakta vecklade jag ut brevet och läste de första raderna.

Congratulations you have been accepted to the University of London… 

Jag skrynklade ihop brevet och slängde det I papperskorgen, det betydde inget längre, allt var ändå förstört, jag var förstörd inombords. Personen som visste mest om mig, som fått reda på alla mina mörkaste hemligheter hade övergivit mig, övergivit, det var precis vad han gjort. Först nu förstod jag, jag var övergiven. Det var nästan så jag kunde höra mitt hjärta krossas när ordet övergiven repeterades i mitt huvud igen och igen. 

Harrys perspektiv:

Louis slängde tidningen framför mig och den landade med en duns på köksbordet. Jag kollade på framsidan, på omslaget, men jag rörde inte en enda min. Min blick var tom och Louis letade länge efter en reaktion från mig, när han inte fick någon suckade han frustrerat innan han satte sig ner bredvid mig.

”Vad fan är det här, Harry?” Frågade han och pekade på tidningen. Ingen reaktion ifrån mig fortfarande. ”Jag trodde det var hon som skulle sabba upp ert förhållande men du har fan motbevisat mig.” Han kollade på mig med en besviken blick. ”Förstår du ens vad du gjort?”

Jag försökte minnas gårkvällen och hur jag hamnat på framsidan på en skvallertidning. Särskilt försökte jag minnas hur jag kunde kyssa blondinen som också befann sig på framsidan med mig. Huvudet bultade och hjälpte mig inte särskilt mycket i att kunna minnas. Vad fan hade jag gjort egentligen? Vad hade jag tänkt med?

Små minnen från gårdagen poppade upp i mitt huvud. Det var en massa fans som skrek på mig, skrek saker om Laura och Ludde. Hur jag kunde vara tillsammans med en som var otrogen mot mig. De skrek hur mycket de älskade mig och inte skulle göra samma sak som Laura gjort. Jag hade även fått en bild upptryckt i ansiktet på mig. De satt på ett café, Ludde med armen Laura, min tjej. Jag knöt händerna så hårt att de vitnade och skyndade mig bort ifrån folkmassan, skyndade mig hem för att undersöka saken själv. Där slutar jag att minnas. Nästa minnesbild är när jag är på en klubb, bjuder blondinen på drinkar och när vi båda är svinfulla drar jag med henne ut där jag vet att fotografer väntar och kysser henne.

Vad fan har jag gjort?

Lauras perspektiv:

Tårarna rinner som vattenfall nerför mina kinder. Jag förstod nu att det var över, att jag inte hade varit någon för Harry. Han hade dumpat mig och gått vidare, det var helt klart. Jag hade varit någon han kunde leka med för att sedan dumpa när han tröttnade på mig. I rent raseri tar jag fram mobilen och ringer upp Harry. Efter några signaler svarar han.

”Snälla låt mig förklara.” Är det första jag hör men jag lyssnar inte. Jag har för mycket att säga för att kunna lyssna på hans patetiska ursäkter.

”Nej, du lyssnar på mig Harry.” Sa jag så lugnt jag kunde men man hörde ändå gråten och att jag var arg. ”Jag vet inte vad jag har gjort för fel, om jag har sårat dig eller vad fan jag har gjort men det ger tamejfan inte dig rätten att gå och hångla upp någon blond bimbo.”

”Vet du inte vad du har gjort för fel?” Skrek Harry på andra sidan.

”Nej så kan du vara så snäll och säga det till mig?” Begärde jag.

”Du tycker inte att du och Ludde har spenderat lite för mycket tid tillsammans?” Frågade Harry argt. ”Alla tror fan att du är otrogen mot mig.”

”Vad spelar det för roll om andra tror det?” Frågade jag. ”Det är väl ändå vad vi tror om varandra som spelar någon roll? Och om du känner så varför pratar du inte med mig om det i så fall?” Jag suckade högt och väntade på ett svar. ”Men nej då väljer du att ignorera mig i flera veckor. Det blir fan inte bättre av det, Harry.”

”Jag är ledsen.” Sa Harry tyst.

”Det hjälper inte Harry. Det hjälper inte ett endaste dugg.” Svarade jag ärligt. ”Det faktum att du inte kunde ringa mig och prata ut om det gör att jag tvivlar på om vi kan ha ett förhållande överhuvudtaget.”

”Gör du slut med mig?” Frågade Harry i en viskning.

”Ja.” Sa jag och lade på luren. Det gjorde så ont i mig att säga de orden, det kändes som att någon ryckte ut mitt hjärta, slängde det på marken och hoppade på det om och om igen. 

love the way you lie.*


Det är ett kort kapitel jag vet men jag kan inte skriva, något inom mig fattas, jag mår bara dåligt hela tiden och jag vet inte varför. Därför får ni detta så länge, bättre än inget, right? Hoppas att ni gillar det iaf. Tänker även avsluta novellen inom en snar framtid.

Kramar på er!




Kommentarer
Postat av: Lisa

OMG!!! Jag började läsa "summer love" novellen igår!!!!! Den är så JÄVLA BRA! Längtar mer till nästa del än min födelsedag!!!!!!!!! Lägg utbuden nu snälla kan VERKLIGEN INTENVÄNTA LÄNGRE!!!!!!!!!<333

Svar: åh, tack så mycket! Riktigt roligt att du gillar den :)
Moa Lundström

2013-07-04 @ 21:26:46
URL: http://Lisaandersson1.bloggplatsen.se
Postat av: Ella

Åh hoppas verkligen dom löser de!

2013-07-04 @ 22:14:07
Postat av: Wilma

Så synd att du ska avsluta novellen och att du inte mår så bra. ville bara säga att novellen varit jättebra och jag hoppas du gör en ny;)

Svar: Allt måste komma till ett slut så småningom. Funderade på att göra en ny novell innan men jag vet inte längre... Kul att höra att du har gillat det :)
Moa Lundström

2013-07-05 @ 11:20:26
Postat av: Bella

Visst, kapitlet var kort men bättre än inget och det var även välskrivet. Hoppas du hittar den saknade pusselbiten så kanske det blir enklare att skriva igen! :)

Svar: Tack, vad bra att jag inte påverkade skrivningen för mycket mer än att det var kort! Jag hoppas också det men det känns rätt jobbigt för tillfället. Kram!
Moa Lundström

2013-07-05 @ 11:23:25
Postat av: Lucy

Är det nu man ska tycka synd om henne eller Harry? Jag tycker nog mest synd om Harry på något vrickat sätt...
Superbra novell men synd att du mår dåligt! <3
Lucy xx

Svar: Tack så mycket! Kram!
Moa Lundström

2013-07-05 @ 13:04:11
URL: http://www.imnotafraid.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

gud vad bra. hoppas allt löser sig. gud vad taggad jag är för nästa. du skriver underbart. även om det är en kortare del en vanligt. förstår inte hur du lyckas skriva så här bra på varje del. du är otrolig. :)

Svar: vad kul att du gillade det även om det var kortare, men det har sina orsaker. Jag vet inte heller hur jag gör det, anstränger mig inte så mycket utan skriver bara men kul att du tycker det är bra skrivet :)Kram!
Moa Lundström

2013-07-05 @ 15:17:25
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Sanne

Längtar tills nästa del kommer ut! Du är jätte duktig på att skriva! xx Sanne

Svar: Tack så mycket :) kul att höra!Kram!
Moa Lundström

2013-07-05 @ 17:53:02
Postat av: Anonym

Vad tråkigt att du inte mår bra, hoppas det löser sig! Bra kapitel i alla fall även om det se sorgligt :( kram

Svar: Tack så mycket åt båda sakerna! Förhoppningsvis blir jag bättre snart! Kram!
Moa Lundström

2013-07-06 @ 19:26:07
Postat av: johanna

nej!! dom får inte göra slut. dom är ett så perfekt par. längtar till forsätningen. du skriver toppen bra :D

2013-07-06 @ 21:20:07
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Tilde

Jag har väntat som en tok på det här kapitlet! Hoppas att du börjar må bättre snart! Du skriver jättebra!
Kram <3

Svar: Det hoppas jag också och tack så mycket :)Kram!
Moa Lundström

2013-07-06 @ 21:56:17
URL: http://nattstad.se/ItsOneD
Postat av: E

Jätte bra! Men kan du länka min blogg? Www.Onedir.blo.gg.se

2013-07-08 @ 12:18:37
URL: http://onedir.blo.gg.se


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0