Summer love - kapitel 21

Publicerat: 2013-04-22 // Kl: 17:00:00 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 12
Detta har hänt:

”Kolla inte på mig.” Sa jag som svar på pappas blick. ”Det var Andrea som bjöd hit dem, jag hade ingen aning om det.” Jag pekade på Andrea som låtsades som ingenting.

”Okej.” Sa pappa och nickade fortfarande i chock förmodligen. ”Hej, jag är Lauras pappa.” Sa han på världens sämsta engelska. 

”Niall.” Sa Niall och räckte fram sin hand för att hälsa. Alla andra hälsade också på mamma och pappa och Harry fick ett extra varmt välkomnande.

”Såra min dotter och du blir inte äldre än så.” Sa han på ett skämtsamt sätt men det gjorde ändå Harry nervös.

”Pappa, ta det lugnt.” Sa jag. Niall fortsatte att fixa sin frukost till sig, Zayn, Liam och Louis. 

”När åker de?” Mumlade mamma frågande till mig, jag ryckte bara på axlarna och skrattade då jag inte visste och inte ville ställa frågan till killarna när de väl var här, jag ville inte att de skulle åka.



Harrys perspektiv:

Vi gick längsmed gatorna i Lauras stad, jag höll Laura hårt i handen, ville inte släppa henne och framför allt ville jag inte lämna henne igen. Det skulle förmodligen alltid vara svårt att lämna henne men så var mitt jobb och jag älskade mitt jobb, det var skönt att Laura förstod det även om jag visste att det även var svårt för henne att se mig åka. Solen värmde oss lite men det var fortfarande kallt. Zayn sa ett roligt skämt och alla skrattade, högt. Det var jag, Laura, killarna och Maja som gick i vintersolen.  Jag hade sett hur Niall hade kollat extra mycket på Maja under dagen och rodnat mycket när Maja kom på honom. Maja hade även hon kollat på Niall i smyg, det hade både jag och Laura sett.

”De bara måste bli tillsammans någon gång.” Utbrast Laura och nickade mot Niall och Maja. Niall hade lagt armen om Majas midja och log brett. De verkade inte höra utan var i deras egna lilla värld.

”Jag tror aldrig jag har sett Niall så glad i någon annan förutom mat förut.” Sa Louis och vi skrattade allihop. Det var rätt skönt att se att Niall också hade fått någon som han tyckte om då vi andra hade det och han ibland kunde känna sig utanför.

Det var inte många som hade kommit fram till oss idag och det berodde nog på att ingen visste att vi var här och för att Laura bodde i en ganska liten stad. De flesta tjejer som kom fram och frågade om bilder och autografer gav Laura och Maja onda blickar och jag var ganska säker på att några tjejer på andra sidan gatan hade smygfotat oss och att det inom en timme skulle vara bilder på oss alla på skvallersidor där Laura och Maja var med. Frågor såsom om vi var tillsammans skulle svämma över. Jag tror att Laura skulle klara det rätt bra, hon hade ändå varit med mig ett tag och blev jag frågad så skulle jag med glädje och stolthet säga att Laura var min one and only. Maja däremot var nog värre, hon och Niall hade träffat varandra i två dagar och många rykten skulle skapas. Det var bara att vänta och se och hoppas att det inte skulle bli sådant kaos.

Andra tjejer var hur trevliga som helst och sa att det var kul att jag hittat någon. Sådant värmde mig alltid inombords, att fansen stöttade oss i val av flickvänner. I början hade Danielle, Eleanor och Perrie haft mycket hat emot sig och det var inte alltid lätt att hantera, man blev så arg för att ens fans kunde göra så mot de personer vi tycker om. Jag hoppades inte att det skulle bli så för Laura, för vem kunde hata henne?

Lauras perspektiv:

Jag njöt av att gå med Harry längsmed gatorna i min hemstad, det var något magiskt med det, att få visa honom var jag bodde. Var jag brukar fika, köpa frallor och bara hänga med mina vänner. Det var inte alls lika fint nu när det var vinter men på sommaren, om vi fortfarande var tillsammans, önskar jag att vi kunde sitta på det kaféet eller i parken och bara njuta av varandras sällskap. Det pirrade till i magen bara av tanken.  Jag kollade bakåt och såg Maja och Niall gå och småle emot varandra och jag log. Kanske skulle vi alla kunna sitta här och bara njuta av sommaren?

Majas blick mötte min och hon log stort emot mig, mimade ett tack till mig för att jag pratat med henne igår kväll och hjälpt henne att våga, våga satsa för att bli lycklig. Jag tror verkligen att det skulle funka för dem och jag önskar innerligt att jag har rätt.

Jag såg Kevin komma gåendes emot oss längre ner på gatan, när han var i närheten vinkade och log jag emot honom. Han stannade framför oss och jag hälsade på honom med en kram, likadant gjorde Maja.

”Detta är.” Sa jag, pekade på killarna och presenterade dem efterhand som jag pekade på dem. De skakade alla hand med Kevin. Jag såg Harrys blick på Kevin och försökte att inte börja fnissa.

”Hur är det med dig?” Frågade Kevin.

Harrys perspektiv:

Jag förstod inte ett smack av vad Kevin, Laura och Maja pratade om men jag gillade inte det. Jag gillade inte hur Laura skrattade när han sa något eller hur de hade kramats när de möttes. Jag drog Laura hårade emot mig, för att visa att Laura bara var min och ingen annans. Jag hörde hur killarna försökte att inte skratta åt mig men misslyckades och skrattade dovt. Jag drog djupa andetag för att behärska mig och inte hoppa på killen. Laura la sitt huvud mot min axel och det lugnade mig.

”Det är bara bra.” Sa Laura och log. Deras konversation fortsatte ett tag till och hela tiden intalade jag mig att Laura var min, det var mig hon valt och mig hon ville vara med för att lugna mig själv. När han sedan gick fnittrade Laura till och jag kollade frågande på henne.

”Det är Andreas pojkvän och min barndomsvän, lugna dig lite.” Sa Laura och jag andades ut ett andetag jag inte visste att jag hållit inne. Maja började fnittra och killarna började garva högt och jag rodnade.  ”Du är i alla fall gullig när du är svartsjuk.” Viskade Laura i mitt öra, pussade mig lätt på munnen innan hon tog min hand och vi började gå igen.

Lauras perspektiv:

Jag slängde mig ner i soffan och pustade ut. Vi hade gått runt i stan i flera timmar för Harry hade vägrat att gå hem innan jag hade visat honom allting som var värt att se. Man borde tro att det var lite att visa men det finns många småplatser runt om som man var tvungen att se. Killarna kom in i rummet och kollade runt efter någon stans att sitta då jag hade tagit upp hela soffan själv. Harry lyfte på mina ben, satte sig i soffan och placerade mina ben i hans knä. Louis, Liam och Zayn tryckte snabbt ihop sig i den andra soffan och lämnade Niall och Maja stående. Jag flinade emot Maja som kollade ner i golvet. Min mobil vibrerade och när jag tog upp den såg jag att jag hade fått ett nytt sms från Andrea.

”Kolla twitter.” Var det enda hon skrev, ingen förklaring eller någonting. Jag öppnade upp twitter och gick in och kollade på tweets Harry och killarna blev nämnda i. Tydligen var det flera stycken som lagt upp bilder på oss från när vi var ute innan idag. Det var ingen hemlighet att Harry hade tjej men nu hade de fått ett ansikte på tjejen, fått se hur jag ser ut. De skrev även flera saker om Maja. Frågade vem det var Niall var med, om han var tillsammans med henne o.s.v.

Harry kollade oroligt på mig medan jag scrollade vidare tweet efter tweet. Mitt hjärta ville gå sönder kändes det som men jag visste inte varför, kanske var det en lättnad att alla nu visste vem jag var? Men samtidigt visste jag att det innebär att jag inte kan leva ett lika normalt liv som jag gjort innan. Vara den halv anonyma tjejen i skolan, det skulle inte vara så längre. Jag gick upp ur soffan, tog Majas hand och drog med henne in i köket.

”Vad är det?” Frågade hon oroligt. Jag gav henne mobilen och satte mig ner vid köksbordet. Jag studerade henne medan hon liksom jag kollade igenom tweet för tweet om oss, hur fula dem tyckte att vi var, hur Harry och Niall förtjänade bättre, att vi bara var ute efter att bli kända o.s.v. Jag ställde mig upp igen, tog ifrån Maja mobilen och kramade henne, hårt. Vi sa inget på hela tiden utan kramade bara varandra hårt och länge.

”Varför?” Fick Maja fram. ”Varför är människor så elaka?”

”Jag vet inte.” Svarade jag. Jag var arg över att människor kunde skriva så elaka saker men jag brydde inte om att de skrev om mig, jag hade haft tid att vänja mig vid tanken men Maja förtjänade inte det här, hon och Niall var ju inte ens tillsammans, inte än åtminstone.  

”Inget av det som står där är sant, Maja.” Sa jag och lösgjorde mig från kramen för att kunna se henne i ögonen. ”Du är vacker och du förtjänar visst det Niall om du vill ha honom.”

”Jag ville inte bli sårad.” Sa Maja.

”Jag vet.” Sa jag. ”Förlåt mig.”

”För vad?” Frågade Maja.

”För att jag drog in dig i detta. Presenterade Niall för dig och allt.” Sa jag och Maja skakade på huvudet.

”Det är inte ditt fel.” Sa hon och log. ”Man måste våga satsa för att bli lycklig, eller hur var det?”

”Precis.” Sa jag och log. Vi gick ut till killarna igen som satt tysta och verkade inte förstå någonting.

”Vad är det?” Frågade alla i mun på varandra. Jag sa inget utan lämnade bara fram min mobil och lät killarna kolla för sig själva.


Nå, vad tycker ni om detta kapitlet? Jag är hyfsat nöjd i alla fall men kunde nog varit bättre!

Tack för alla kommentarer på förra kapitlet, betyder så otroligt mycket! Lika många kommentarer på detta så får ni nästa på Onsdag? Deal?

Kramar!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dör va bra de är!!

Svar: Tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 17:29:27
Postat av: jag älskar att läsa dina noveller

Super! du skriver riktigt bra. jag skriver en novell. men jag är inte riktigt så bra som du. du äger på att skriva noveller. :D

Svar: tack så mycket, riktigt kul att höra :) Du skriver säkert jättebra, du ska inte klanka ner på dig själv! :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 18:00:01
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh verkligen jättebra! Längtar till på onsdag ;)

Svar: vad kul att höra :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 18:23:52
Postat av: Anonym

Meeeeer älskar detta!!!!!!!!

Svar: Vad kul att du gillar det :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 18:51:30
Postat av: Anonym

Åh, spännande! Längtar till onsdag då jag vill ha meeer :)

Svar: vad kul att du tyckte om det :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 20:31:29
Postat av: Frida

Jättebra!!! Maja och Niall måste ju bli tillsammans!! :)x

Svar: Tackar :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 21:05:18
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Moa

Preeecis lika bra som alltid!! :D
Xx

Svar: Kul att du gillade det :)
Moa Lundström

2013-04-22 @ 21:29:11
Postat av: Julia

Hoppas niall och Maja blir tillsammans :) längtar tils nästa kapitel :D

2013-04-23 @ 17:48:04
Postat av: Anonym

Riktigt bra :)

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-04-23 @ 19:20:37
Postat av: hanna

jag älskar dina noveller! keep going

Svar: Tack, vad kul att du gillar dem :)
Moa Lundström

2013-04-23 @ 21:54:33
Postat av: alva

jättebra :D meera

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-04-23 @ 22:39:20
Postat av: anna

vill ha mer!!! :D

2013-04-24 @ 16:59:28


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0