Summer love - kapitel 19

Publicerat: 2013-04-14 // Kl: 18:04:00 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 9
Detta har hänt:

Jag hade spenderat säkert en timme på att övertala mamma och pappa om att låta mig åka. Danmark och Sverige var inte problemet, problemet var Norge. Hur skulle jag komma dit? Var skulle jag bo? Var skulle jag få dem pengarna ifrån? Och så vidare var frågor de hade ställt men jag hade hittat svar på alla de frågorna och tillslut var det grönt ljus, om de fick följa med till Norge. De kunde behöva lite semester påstod dem. Men jag tillät det, allt för att kunna åka.

”Tack.” Sa jag och kramade dem. ”Jag älskar er.”

”Vi älskar dig med gumman.” Sa pappa och log.

Nu skulle jag bara fundera ut hur jag skulle kunna åka dit utan att behöva fråga Harry om biljetter. 
Andreas perspektiv:

Allting var planerat inför Lauras födelsedagsfirande. Louis, Niall, Zayn och Liam hade kommit på hur de skulle få hit Harry utan att han anade någonting och i morgon skulle Laura och Harry få varsin stor överraskning, eller Laura skulle egentligen få två; födelsedagsfesten och att se Harry. Jag längtade efter att få se deras miner när de ser varandra. Laura skulle förmodligen vilja döda mig först men sen skulle hon nog inse att det var detta hon velat från första början, att spendera sin födelsedag med Harry. Det enda som inte var ordnat var hur vi skulle undvika att killarna blev överfallna. Lauras närmsta kompisar var inga problem, de visste redan om att de skulle komma och att Laura och Harry var tillsammans och vi var inte de mest efterhängsna tjejerna. Problemet var om det kom oinbjudna gäster. Jag hade nämligen bara bjudit de närmaste vännerna till Laura och alla visste i stort sett om vem Laura var tillsammans med. Det var några få som inte visste men jag trodde inte de skulle bry sig särskilt mycket, ingen skulle vilja förstöra Lauras födelsedagsfest för då fick de med mig att göra.

Lauras perspektiv:

”Men lägg av.” Klagade jag. ”Detta är inte kul.” Andrea hade satt en ögonbindel på mig och jag protesterade högt över att jag inte fick se någonting. Vi satt just nu i en bil på väg någonstans jag inte hade den blekaste aning om. Jag hatade sådant här trams och det visste Andrea ändå hade hon gjort såhär emot mig. Jag korsade armarna och plutade med underläppen för att visa att jag var irriterad vilket endast resulterade i skratt från Andreas sida. Jag satt tyst resten av bilresan och när bilen stannade hjälpte Andrea mig ut ur bilen. Jag hörde en dörr öppnas, Andrea tog av mig ögonbindeln och jag möttes av bäckmörker, sedan slogs ljuset på och jag såg alla mina vänner stå under en stor banderoll som det stod ”Grattis på 18årsdagen Laura.”

”SURPRISE.” Sa alla i kör i samma ögonblick som ljuset hade tänts. Jag blev överraskad som tusan även om jag hade haft det lite i tankarna när Andrea hade satt ögonbindel på mig och inte sagt vart vi skulle. Jag var glad över att hon ordnat allt detta för mig. Andrea kramade om mig samtidigt som hon högt skrek grattis till mig. Jag log men det var ändå något som saknades, rättare sagt någon om saknades. Andrea såg nog det på mig för hon drog in mig i ännu en kram.

”Följ med mig här.” Sa Andrea och ledde vidare mig till ett annat rum, öppnade dörren och där väntade den bästa överraskningen jag kunde tänka mig. Jag tjöt av glädje och sprang fram i den öppna famnen och kramade personen jag längtat något enormt efter, Harry.

”Laura.” Sa Harry hest och kramade mig hårt tillbaka. Han släppte ner mig och torkade bort de små glädjetårarna som letat sig fram ur mina ögon och log brett mot mig. Harry kollade bort mot killarna som hade lika stora leende på sina läppar som Harry hade. ”Hur kunde ni hålla detta hemligt för mig?” Frågade Harry dem och de flinade ännu större.

”Vi ville se dig plågas lite.” Sa Louis och skrattade. Jag vände mig mot Andrea som även hon hade ett stort leende på läpparna, gick fram till henne och gav henne världens största kram.

”Jag älskar dig.” Sa jag. ”Vad fan skulle jag gjort utan dig?”

”Förmodligen firat din födelsedag helt ensam i din soffa ätandes ben and jerry och gråta över att du inte fick fira med Harry.” Sa Andrea och skrattade.

”Förmodligen.” Sa jag.

”Nu ska vi festa.” Sa Louis och vi alla skrattade innan vi följde med honom ut ur rummet och till den stora lokalen där alla andra befann sig. Jag gick runt och hälsade på alla som kommit och tog emot presenter från de som haft det med sig. Många var förvånade över att killarna kommit och jag kunde bara hålla med dem. För de som inte visste att de skulle komma fick jag berätta hur allt gick ihop, hur jag och Harry träffats och så vidare.  Det var hektiskt och jag fick knappt någon tid att prata med Harry eller de andra killarna i början av festen men när alla pratat med mig smet jag undan till Harry för att spendera tid med honom.

”Jag är så glad att du är här.” Sa jag och lät Harry vira sina muskulösa armar omkring min midja, luta sitt huvud mot min axel och vagga oss i takt med musiken.

”Jag med.” Andades han i mitt öra och jag rös. Jag kollade runt i lokalen och log när jag såg alla mina vänner samlade på ett och samma ställe, det var såhär jag alltid skulle vilja ha det. Jag såg Niall stå i ett hörn med en drink i sin hand, kollandes på något, jag vände blicken dit han kollade och såg Maja, Andreas kusin. Maja var riktigt söt med mörkbrunt hår, som var lockat för ikväll och sin randiga klänning som slutade en bit ovanför knäna. Jag kunde se varför Niall hade fäst sin blick på henne. Maja skrattade och lutade huvudet bakåt samtidigt.

”Vänta här.” Sa jag, slingrade mig ur Harrys grepp och kysste honom på munnen snabbt innan jag gick över till Niall. ”Har du kul?” Frågade jag Niall, han nickade och tog en klunk från sin drink.

”Jag ser nog att du spanar in Maja.” Sa jag, nickade menande mot Majas håll och Niall rodnade.

”Lite kanske.” Erkände han och jag flinade mot honom.

”Gå och prata med henne.” Sa jag uppmuntrande men Niall skakade på huvudet.

”Följ med här nu.” Sa jag och drog med Niall mot Majas håll för att introducera de för varandra.

”Maja.” Sa jag och log mot henne. Maja vände sig mot oss och gav ifrån sig ett leende hon också.

”Hej.” Sa hon lite blygt.

”Detta är Maja.” Sa jag till Niall. ”Och Maja, detta är Niall.” Sa jag till Maja och log.

”Hej.” Sa Niall lite blygt men räckte ändå fram handen för att hälsa på Maja. Maja tog emot den och hälsade på Niall. Jag blinkade mot Maja innan jag gick därifrån för att gå tillbaka till Harry.

”Jag tror inte Niall är singel länge till.” Sa jag när jag kom tillbaka till Harry.

”Du borde kanske söka jobb som match maker.” Skämtade Harry och drog mig in i en mysig kram.

”Kanske det.” Sa jag och studerade Nialls och Majas samtal. De var båda lite blyga men de verkade komma överrens väldigt bra. Maja spelade fotboll och jag visste att Niall var intresserad av det, så vad kunde gå fel? Maja fyllde snart nitton och var en väldigt social typ som älskade att umgås med sina vänner och att spela fotboll såklart. Jag hoppades att de skulle funka ihop.

Det blev allt senare och snart hade alla gått hem förutom jag, Andrea, Maja och killarna. Vi hade satt oss runt ett bord och var mitt uppe i sanning eller konsekvens, något vi kanske inte valt att göra om vi var åt det nyktra hållet, vilket vi knappast var, några var mer och andra mindre berusade men vi hade alla fått i oss någon drink.

”Laura, vem tog din oskuld?” Frågade Louis mig sluddrigt. Blickarna vändes mot mig och jag kollade ner, jag skämdes över vad jag skulle svara.

”Jag vet inte.” Svarade jag. De gav mig frågande blickar men frågade inte mer vilket var skönt.

”Niall, sanning eller konsekvens?” Frågade Harry.

”Konsekvens.” Sa Niall modigt och Harry gav honom en pillemarisk blick.

”Kyss den sötaste tjejen i rummet.” Sa Harry, Niall rodnade, jag slog till Harry och blängde på honom. Niall var först tvekande men sedan vände han sig mot Maja, böjde sig framåt och gav henne en kyss på munnen. Jag var chockad över att Niall hade vågat göra det. När Niall avslutade kyssen kollade både jag och Andrea mot Maja men vi fick en glad blick tillbaka. Jag pustade ut och blinkade mot Maja som rodnade och kollade ner i sitt knä.

Vi gick över till att spela jag har aldrig istället och frågorna blev bara värre och värre ju fullare vi blev.

”Jag har aldrig nakenbadat.” Sa Niall, jag och Andrea kollade på varandra och tog sedan var sin shot, skrattandes.

”Jag har aldrig blivit påkommen när jag haft sex.” Sa Liam och Harry, Louis och jag tog en shot. Mitt huvud snurrade och jag såg numera dubbla personer. Om det skulle komma fler frågor som jag skulle behöva dricka på så skulle jag däcka helt. Jag kollade åt Harrys håll och såg att han också var på väg att göra detsamma, om jag ska vara helt ärlig så var alla på väg att göra det.

”Vi kanske ska gå hem?” Sluddrade jag och jag såg inte om någon nickade men vi reste i alla fall oss upp och gick vingligt hem till mig där alla skulle sova. På något konstigt sätt kom vi hem till mig utan att bli påkörda av de få talet bilar som var ute och körde. Jag hade nyktrat till under tiden vi gick hem men det hade inte Harry som hängde all sin tyngd på mig för att inte trilla.

”Jag måste nog kräka.” Mumlade Harry och jag hjälpte honom upp till badrummet där han slängde sig över toaletten men ändå fick stor del av kräket över sig. Jag skrattade lite åt hans klumpighet men satte mig ner bredvid honom, torkade bort kräket så gott jag kunde och satte honom på badkarskanten. Jag försökte få av hans skjorta men han kunde inte sitta still utan vinglade mest runt.

”Harry, sitt still.” Sa jag men han flinade bara men efter ett tag fick jag upp alla knapparna på skjortan och kunde putta ner den för hans axlar och slänga den i tvätten. Jag släppte ut en lätt suck.

”Du försöker…” Hickade Harry. ”Försöker du strippa av mig?” Fick han fram utan att avbrytas av hickan, han pekade på mig med ett flin på läpparna. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.



”Armarna.” Sa jag och Harry sträckte upp dem i luften som en femåring, så att jag kunde ta av hans t-shirt. Harry lutade sitt huvud mot min hals och suckade. ”Vad gör du?” Frågade jag och drog min hand genom hans lockar.

”Tack.” Mumlade han och tog mina händer i sina. ”Tack för att du alltid är här för mig.”

”Självklart.” Sa jag och hjälpte honom sedan till sängen. Jag lade täcket över honom och han lade sig tillrätta i sängen.

”Jag älskar dig.” Mumlade han trött och jag log.

”Jag älskar dig med.” Sa jag och kysste hans kind.


Jag har skrivit färdigt det! Woho! Dock så är inte nästa färdigt p.g.a att jag fick åka in på sjukhuset. Men jag ska fixa det så snabbt som möjligt, måste fokusera på att bli frisk. 

Aja, vad tycker ni då? Jag känner mig inte riktigt nöjd, det kunde varit bättre. Men nu är det som det är. Hoppas ni gillar det i alla fall!

Kramar till er alla, era kommentarer betyder så mycket! Ler som ett fån över varenda en!






Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra!

Svar: Tack!
Moa Lundström

2013-04-14 @ 19:02:51
Postat av: Maja (the winner)

Sjukt bra ! ;) gillar speciellt den där Maja, haha:P

Svar: Tack, vad kul att du gillade det :) Du får gärna ge tips om det är något speciellt du vill ska hända :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 19:13:10
Postat av: Anonym

super!!!!!!!!!!!!

2013-04-14 @ 19:24:58
Postat av: Anonym

äntligen ett nytt kapitel! hoppas du mår bättre :) kram

Svar: Jag mår bättre tack :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 19:46:44
Postat av: Victoria

Ganska roligt kapitel ;) Meer :)

Svar: vad kul att höra :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 19:47:02
Postat av: anna

älskar din novell så himla mycket, tycker harry ät så söt mot laura :D

Svar: Vad glad jag blir! Alltid lika kul att höra att någon uppskattar det man gör :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 19:47:22
Postat av: Ella

Sjukt bra!!

Svar: Tackar :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 21:17:03
Postat av: alva

jättebra :D meera

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-04-14 @ 22:13:37
Postat av: Anonym

Tycker du är jätteduktig på att skriva :) när kommer nästa ?

Svar: Tack så mycket, riktigt kul att höra :) Jag ska försöka ladda upp nästa så fort som möjligt men vet inte exakt när nästa kapitel kommer :)
Moa Lundström

2013-04-16 @ 14:12:00


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0