london nystart - kapitel 4

Publicerat: 2013-01-05 // Kl: 15:27:00 // Kategorier: London - Nystart // Kommentarer: 6
Detta har hänt:
 

I found me, I found me, yeah
I don't need your opinion
I'm not waiting for your ok
I'll never be perfect, but at least now i'm brave
Now, my heart is open
And I can finally breathe

Don't be mad, it's just the brand new kind of free
That ain't bad, I found a brand new kind of me
Don't be mad, it's a brand new time for me, yeah

Allting I denna låt stämde in på Sofia. Kanske hade Hannah haft rätt? Kanske var en förändring inte så dålig? Det var kanske det hon behövde?

 


 

Lördagen kom snabbt och Sofia hann knappt tänka på att hon var nervös när hon stod utanför Starbucks där de skulle träffas. Hon hade flätat sitt hår i en lös fläta som låg över hennes ena axel. Hon hade klätt sig enkelt med en vit blus och ett par höga ljusa jeansshorts som gjorde att hennes ben såg längre ut. Till det hade hon ett par medelhöga wedges på sig. Bekväma men ändå lite uppklädda. Sofia gick in och beställde en is latte medans hon väntade på Zayn att komma.

Det var varmt inne i den lilla kaffebutiken så Sofia gick ut och väntade på bänken utanför i stället. Sofia kollade på klockan hela tiden, han var tio minuter försenad. Sofia suckade och precis när hon bestämt sig för att det inte skulle funka såg hon Zayn kommandes med en ström av fans efter sig. Sofia skrattade för sig själv. Zayn stannade en bit ifrån Sofia och skrev autografer till de sista fansen. De gick efter några bilder och ett fåtal autografer. Zayn gick fram till Sofia och hälsade på henne med en kram.

”Jag är ledsen för förseningen.” Sa Zayn och log. ”Allt bra?”

”Det är lugnt.” Sa Sofia och log tillbaka. ”Jadå, det är bara bra. Hur är det själv?”

De började gå nerför gatan till Hyde Park. ”Jag mår toppen.” Svarade Zayn och la en arm om Sofias midja. ”Du är otroligt vacker ska du veta.” Sofia rodna, mumlade fram ett tack och vände bort sitt ansikte för att inte Zayn skulle se det.

De nådde början av parken och de fortsatte inåt och slog sig ner vid en bänk. Sofia tog upp sina nyinköpta ray-ban och satte på sig dem. De pratade om allt möjligt och allting kändes helt normalt. Alla oroskänslor som Sofia känt de senaste dagarna var som bortblåsta. Inget tvivel fanns och Sofia var säker på att om det inte skulle bli något mellan dem, så kunde de definitivt förbli vänner.

”Jag lovade mina vänner att de skulle få träffa dig, är det okej?”  Frågade Zayn blygt,inte helt säker på om hon skulle säga ja.

”Ja, visst.” Svarade Sofia och log. Zayn ställde sig upp och drog upp Sofia. De skulle mötas hemma hos en av Zayns vänner. Sofia kände sig nervös. Var det Harry, Liam, Louis och Niall och skulle träffa eller var det några utav hans andra vänner.

”Det är inget att vara nervös för.” Sa Zayn när de stod framför huset de skulle in i. Han hade förmodligen känt hur Sofia stelnade till. ”De kommer gilla dig. Jag lovar.”

”Okej, let’s do this.” Sa Sofia, mest för sig själv, men Zayn log, tog Sofia i handen och de gick tillsammans uppför trappan. Zayn knackade på dörren och gick sedan direkt in utan att vänta på att någon skulle öppna.

”Louis, Harry?” Skrek Zayn. ”Liam, Niall?” Fortsatte han. Någon av de ropade att de var i vardagsrummet och de gick in dit.

”Killar, detta är Sofia.” Sa Zayn och kollade på killarna. ”Sofia, detta är Liam, Louis, Niall och Harry.” Sa han och samtidigt pekade han på vem som var vem.

”Trevligt att träffas.” Sa Sofia och log.

”Detsamma.” Sa alla i kör.

Sofia kollade mot tv:n och såg att de satt och spelade Fifa 13.

”Får man vara med och spela?” Frågade Sofia och pekade mot tv:n. Killarna kollade chockat på Sofia.

”Ja, självklart.” Svarade Niall när alla hade kollat på mig en längre stund. ”Jag ska ändå ta något att äta.” ”Har du Tacos hemma?” Frågade Niall, Harry. Niall gav Sofia spelkontrollen och hon satte sig ner på hans plats.

”Du får väl gör Tacos.” Sa Harry och återgick till att sätta upp spelet.

”Du har hittat en bra brud om hon gillar att spela fifa.” Sa Louis och knuffade till Zayn.

”Jaja.” Sa Zayn och satte sig ner bredvid Sofia. ”Sa ju att de skulle gilla dig.”

”Mhm.” Sa Sofia distraherad av spelet. Zayn skrattade åt henne. Killarna verkade gilla henne redan och det betydde myket för honom.

Någon timme senare av spelande, skratt och skämtande satt de och åt tacosen som Niall hade gjort.

”Zayn sa att du var från Sverige.” Sa Harry. ”Har du några kompisar som är singlar?”

Sofia skrattade lätt och skakade på huvudet. ”Du får flytta till Sverige då. Det är bara jag som flyttat hit.”

”BUUUURN!” vrålade Liam och slog till Harry lätt över huvudet.

”Akta håret.” Sa Harry och slog ut med armarna.

”Varför flyttade du hit?” Frågade Niall med munnen full med mat, så att man inte hörde honom.

”Bordsskick, Niall. Bordsskick.” Sa Louis och skrattade och alla andra började också skratta åt Niall som rullade på ögonen. ”Vi har kvinnligt besök.”

”Varför flyttade du hit?” Frågade Niall igen. ”Bättre Louis?” Louis nickade och log innan han vände sig mot Sofia för att lyssna på hennes svar.

”Eh,” Sofia kollade mot Zayn som förstod att hon tvekade, så han nickade uppmuntrande mot henne. ”Min ex-pojkvän och jag gjorde slut och då började han förfölja mig. Så jag lämnade allt. Jag orkade inte.”  Sa Sofia tyst men de hörde henne ändå.

”Men du är väl okej nu?” Frågade Liam oroligt.

”Jadå.” Sa Sofia. ”Det är bara jobbigt att prata om honom.”

Louis, Liam och Harry, Niall var för upptagen med att äta sin tacos, kollade alla på Zayn som om han var galen för att han hade träffat en tjej som, enligt dem inte var över sin ex-pojkvän.  Zayn skakade på huvudet, han visste historien och allt som hänt. Sofia visste inte varför hon egentligen hade berättat allt för honom men på något sätt hade det känts skönt att berätta för en främling. Zayn och Sofia hade klickat direkt och öppnat uppför varandra på ett sätt som inte var vanligt för Sofia och det gjorde henne ganska rädd.

Zayns mobil ringde och han ursäktade sig för att svara. När han lämnat rummet tog Louis tag i Sofias arm och drog ut henne så att de kunde prata privat.

”Jag hoppas du har kommit över denna kille, för om du inte har och du sårar Zayn vet jag inte vad jag gör. Han har inte lätt för att öppna upp sig för andra personer. Förstör inte den tilliten för att du inte har kommit över den andra killen eller för att det bara är coolt att hänga med en kändis. ”Sa Louis allvarligt.

”Louis, ” Började Sofia. ”Jag har kommit över honom, jag kommer alltid ha känslor för honom det kan jag inte förneka, men jag är inte kär i honom längre. Och döm mig inte innan du har lärt känna mig, Louis. Jag är inte kändiskåt!” Sa Sofia hårt och gick för att leta upp Zayn.

”Zayn, förlåt men jag måste gå nu.” Sa Sofia. ”Vi hörs.” Zayn hann inte säga något innan Sofia hade lämnat huset och var på väg hem. Zayn stormade in i köket och kollade argt på killarna.

”Vad sa ni till Sofia?” Frågade Zayn argt. Harry, Liam och Niall förstod ingenting utan kollade alla på Louis som skämdes och kollade ner i bordet.

”Förlåt, jag ville bara vara säker på att hon inte utnyttjade dig.” Sa Louis tyst.

”Tror du inte jag har… Tror du inte jag skulle….” Började Zayn. ”Jag orkar inte med dig just nu.” Sa Zayn och gick in i vardagsrummet, satte sig i soffan och la huvudet i händerna. Harry kom gåendes och satte sig bredvid Zayn. Det gick några minuter av tystnad innan Harry sa något.

”Jag är ledsen över vad Louis sa.” Sa Harry och la en hand på Zayns axel.”Jag gillar Sofia och om du litar på henne gör jag också det.”  Zayn sa inget, han nickade bara men han kollade upp och lutade sig bakåt i soffan.

”Zayn, jag är ledsen. ”Sa Louis när han kom in i rummet. Harry gick upp och lämnade de ifred för att prata. ”Jag vill bara inte se dig bli sårad.

”Jag fattar det, Louis.” Sa Zayn lugnt. ”Men du kunde pratat med mig om det först i stället för att ta ut allt över Sofia.”

”Förlåt.” Sa Louis igen. Zayn nickade.

”Jag måste gå och prata med Sofia.” Sa Zayn och Louis nickade.

”Jag är verkligen ledsen.” Upprepade Louis.

”Din ursäkt är godtagen,” Sa Zayn och halvlog. ”Men du ska be om ursäkt till Sofia också.” Louis nickade till svars, han mådde verkligen dåligt över vad han gjort.


Sofia hade precis kommit innanför sin dörr, tagit av sig skorna och slängt sig i sängen när hennes mobil vibrerade.

Jag måste prata med dig.

- Zayn


Sofia kollade på sms, suckade och skickade hennes adress till honom. Inom tio minuter knackade det på dörren. Sofia drog fötterna efter sig mot dörren. När hon öppnade dörren stod Zayn där med en bukett med blommor, fina blodröda rosor.

”Jag är ledsen för vad Louis sa.” Sa Zayn och gav henne blommorna.

”Tack så mycket men du hade inte behövt köpa blommor till mig.” Sa Sofia, släppte in Zayn innan hon gick in i köket för att hitta en vas till blommorna. Hon kom tillbaka ut i vardagsrummet där Zayn hade satt sig i soffan. Sofia satte sig bredvid honom och Zayn la en arm om hennes axlar och drog henne emot sig och pussade henne på hjässan.

”Bry dig inte om vad Louis säger.” Sa Zayn tyst.

”Hur kan jag inte?” Sa Sofia och sneglade upp på Zayn. ”Han är din bästa vän, hur kan jag inte bry mig om vad han tycker om mig? Att han bara tror att jag utnyttjar dig? Det sved när han sa det.”

”Jag vet och jag är så ledsen.” Sa Zayn dystert.

”Du har inget att be om ursäkt för.” Sa Sofia och log. ”Absolut ingenting.”

”Jag känner mig ändå skyldig.” Sa Zayn och försvann in i sin egen värld.

”Vad tänker du på?” Frågade Sofia och strök handen mjukt över hans kind.

”Jag borde inte försvara Louis, men jag har inte direkt haft de bästa flickvännerna förr och Louis ville nog bara försäkra sig om att jag inte hamnade i samma position som då.” Sa Zayn.

”Jag förstår var han kommer ifrån.” Sa Sofia. ”Helt ärligt när jag vaknade dagen efter och jag fattade vem du var, jag kände igen dig när vi träffades, men kunde inte placera det, jag blev livrädd.”

”Varför det?” Frågade Zayn oroligt.

”Jag var rädd att det var du som skulle utnyttja mig.” Erkände Sofia. ”Jag kände mig redan svag i närheten av dig och när jag kom på vem du var, att du var känd, var jag rädd att bli ännu mer svag. Det krävdes många råd från Hannah för att få mig att våga.”

”Du behöver inte vara rädd.” Svarade Zayn. ”Jag vill inte att du ska känna dig svag, jag vill göra dig stark. Jag gillar verkligen dig, även om det kanske är lite tidigt med tanke på att vi bara känt varandra en kort period. Men jag gillar dig, Sofia."

”Jag gillar dig med.” Sa Sofia och innan hon visste ordet av det var Zayns läppar pressade emot hennes i en passionerad kyss. Kyssen varade länge och den slutade när Sofia var tvungen att bryta den för att kunna andas.

”Vad sägs som att vi struntar i vad Louis tycker och bara följer våra hjärtan?” Frågade Zayn. Svaret fick han genom att Sofia kysste honom. De stannade på hennes soffa hela kvällen. De kollade på film, skrattade och kysstes om vartannat.

Detta var början på det som skulle få Sofias liv att förändras. Galna fans, avundsjuka fans, underbara vänner, en underbar pojkvän, en ex-pojkvän som skulle spöka och röra runt i grytan. Det skulle bli hektiskt, det här var bara början. Get ready for the ride!


Fjärde kapitlet här då! Hoppas ni gillar det! 



Kommentarer
Postat av: Isabell

kan jag får vara med i novellen och blir/är tsm med Liam elr Louis? jättebra btw. :) kram! xx

Svar: Tack så mycket :) Vi skulle säkert kunna ordna något. Det skulle passa perfekt i den delen jag skriver nu faktiskt! Du får gärna ge mig idéer om vad du vill ska hända med din karaktär isf :)
Kram!
Moa Lundström

2013-01-05 @ 22:47:35
Postat av: Erika

Jätte bra kapitel!! :D

Svar: Tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-01-06 @ 00:20:34
Postat av: Isabell

Ok :) kram! xx när kmr nästa btw? :)

Svar: Jag håller på att finputsa på nästa men jag är sjuk så orkar inte göra så mycket, så jag vet inte tyvärr, men inte allt för sent iaf :)
Moa Lundström

2013-01-06 @ 15:26:52
Postat av: Isabell

krya på dig gumman <3 kram! xx

2013-01-06 @ 17:56:08
Postat av: Maja

Hej!:DDD Älskar novellen en av dom bästa jag läst!! Hahah lite ramdom fråga men..asså skulle jag kunna typ va tillsammans med Nialler? Lite akward.. Hahaaa Du är as duktig på att skriva :)

Svar: Tack så mycket, det betyder verkligen! :)

Min novell fokuserar mest på Sofia och Zayn och inte så jättemycket på de andra karaktärerna även om de också är viktiga, så Niall har inte en direkt så stor del i det hela så svaret för tillfället är nej, tyvärr. Men om det senare i kapitlen skulle bli att Niall träffar någon så kan det självklart bli du. Ta det inte fel, jag är smickrad att du vill vara med, men just nu finns det inte någon sådan karaktär och jag vill att min novell ska bli så bra som möjligt, och jag tror det är bäst om jag bara fokuserar på några få roller. Men i en annan novell kanske?

Jag hoppas du förstår mig och ändå fortsätter läsa :) Tack så mycket för kommentaren once again! Ha det bra! :)
Moa Lundström

2013-01-06 @ 19:04:49
Postat av: Maja

Såklart jag inte slutar läsa! Älskar ju novellen! :DDD

2013-01-07 @ 09:58:26


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0