london nystart - kapitel 13

Publicerat: 2013-01-26 // Kl: 19:00:00 // Kategorier: London - Nystart // Kommentarer: 4

Detta har hänt:

Sofia blev helt tyst och skakade av skräck. Varför hände detta henne? Vad hade hon gjort för att förtjäna detta?

”Vi har skickat ut till alla medier att om de publicerar bilden blir de skyldiga till brott men det finns tyvärr inga garantier.” Sa Christine med medlidande i rösten.

”Okej, tack för informationen.” Svarade Sofia kort.

”Vi hör av oss mer i morgon när vi vet mer.” Sa Christine. ”Oroa dig inte för mycket.”

”Okej, Hejdå.” Sa Sofia och la på luren och gick som förstelnad tillbaka till bordet och satte sig ner på sin plats bredvid Zayn, som la sin hand på hennes lår.

”Vad har hänt?” Viskade Zayn oroligt i hennes öra. ”Vem var det du pratade med.”

”Han har skickat ut bilden.” Sa Sofia tyst och entonigt. Alla vid bordet kollade på Sofia och stelnade också till.

”Har han skickat ut samma bild som han gjorde i Helsingborg?” Frågade Louise Sofia oroligt på svenska och Sofia nickade bara. ”Är han helt sjuk i huvudet?” Mumlade Louise.


”Ja, han har skickat hot sms till mig. Han slutade aldrig fast att jag flyttade.” Förklarade Sofia för Louise.

”Har du gått till polisen?” Frågade Louise och Sofia nickade ännu en gång.

”Ja, de har häktat honom men han har ändå lyckats skicka ut bilden.” Sa Sofia. ”Polisen har sagt att om någon publicerar den dock så blir det riktigt stora böter så de hoppas att ingen vågar göra det.”

”Ursäkta men skulle någon kunna förklara på engelska så vi förstår?” Sa Harry.

”Sorry.” Sa Sofia och log smått. ”Polisen har häktat Oskar och om någon publicerar bilden så blir det böter men polisen kunde inte garantera att den inte blir publicerad.” Zayn drog Sofia intill sig och smekte henne över armen om och om igen för att trösta henne. ”De skulle höra av sig i morgon med mer information.” Sa Sofia och de nickade. ”Förlåt för att jag förstörde er kväll. Speciellt din Louise."

”Det är lugnt. Du kan inte hjälpa det.” Sa Louise och kramade sin syster.

Kvällen omvändes till det bättre och senare var Sofia, Louise och killarna hemma i Sofias lägenhet. De satt i sofforna och småkollade på tv:n. Zayn höll om Sofia som hade sitt huvud lutat mot Zayns bröst medan Louise satt i den andra soffan med Niall och Harry medan Louis och Liam satt på golvet.. Louises mobil ringde och hon tog sin mobil från soffbordet för att svara. Hon kollade på skärmen och log när hon såg att det var sin bästa kompis som ringde.

”Hej Sara!” Sa Louise glatt. ”Det är bara bra.” ”De är riktigt snälla och mycket snyggare i verkligen.” Svarade Louise Sanna. Sofia skrattade åt deras samtal och Zayn kollade bara konstigt på dem, svenska lät bara värre och värre enligt honom. Louise fortsatte sitt samtal och Sofia skrattade varje gång Louise sa något om killarna och Zayn fortsatte att bara kolla på dem och försökte lista ut vad som sades som var så roligt.

”De snackar om er.” Viskade Sofia. ”Tydligen är ni mycket snyggare i verkligheten.” Sofia och Zayn skrattade åt Louise när hon rodnade.

”Var du tvungen att säga det?” Frågade Louise.

”Ja, det var jag.” Sa Sofia och skrattade mer.

”Svenska låter värre för varje gång.” Sa Louis. ”Det låter ungefär såhär i mina öron.” Louis gjorde en massa babbel ljud och Sofia, Louise och killarna brast all ut i skratt.

”Det är bara för att ni inte förstår.” Sa Sofia.

”Vi får lära dem något.” Sa Louise.

”Vi kan redan ’jag älskar dig’ och ’köttbulle’” Sa Harry och Sofia fnittrade lite åt hans uttal.

Tjejerna lärde de säga vad de heter och en massa skämt ord, de lärde dem även att svära på svenska. De hade en rolig stund och skrattade så magarna krampade. Sofia var glad för att Louise kom så bra överrens med killarna. Louise skulle visa en låt på mobilen men råkade klicka in på fel låt och i stället för den tänka låten kom ”Ikväll skiter jag i allt” med Alina Devecerski upp och spelades högt i rummet genom iphone högtalarna. Sofia blev som galen och ställde sig upp och skrek/sjöng med till musiken.

Driv mig ut, måste andas in och ut
Vänder tankar, ingen ro
Tom i skallen, tom i hjärtat, tom på fickan
Vilken väg ska vi vandra, ska vi bli som de andra
Ingen ro
Tom i skallen, tom i hjärtat, tom på fickan

Louise ställde sig nu också upp och sjöng eller snarare skrek med. De hoppade runt på golvet samtidigt som killarna satt chockade framför dem. För de första fattade de inte ett dugg och sen blev de helt chockade av deras ryck.

Kasta bort problemen jag vill va glad för att jag lever
Slösa bort min sista sedel, ljuga fett om vad jag kräver
Är det rätt eller fel, pallar inte bry mig mer
Alltid upp alltid ner




Ikväll skiter jag i allt
Glömmer allt ba för idag, dricka ur och bara va
Ge mig mera mera
Ikväll skiter jag i allt
slappna av må lite bra, gör som psykologen sa
Ge mig mera mera
Ikväll skiter jag i allt....

Låten avslutades och Sofia och Louise satte sig ner på golvet och andades ut efter deras dansuppvisning.

”Ni är insane.” Skrek Louis och skrattade högt.

”That’s why you love me.” Sa Sofia och försvann ut I köket för att ta något att dricka. ”Jag hade glömt hur bra den låten var.” Sa hon när hon kom tillbaka.

”Jag får lite dricka.” Sa Louise och ryckte åt sig glaset från Sofia.

Det blev allt senare och snart bestämde sig killarna, utom Zayn, för att dra sig hemåt. Alla stod i hallen för att säga hejdå till dem och när Sofia kramade Niall hejdå tryckte han ett kuvert i handen på henne och blinkade åt Sofia. Sofia log tillbaka och sedan försvann killarna ut genom dörren.

”Vad är det?” Frågade Zayn och nickade mot kuvertet. Sofia gömde det bakom ryggen och smet förbi Zayn.

”En hemlis.” Sa Sofia och gömde det i en låda i sovrummet. Zayn kom in i sovrummet och virade armarna om hennes midja men istället för att hålla om henne började han kittla Sofia som skrek. Zayn slängde henne på sängen och klättrade efter och upp ovanpå Sofia och fortsatte att kittla henne medan Sofia försökte slingra sig ur hans grepp. Sofia hävde sig upp för att kyssa Zayn och han slutade kittla henne för att kunna kyssa tillbaka.

”Där fick jag dig.” Skrek Sofia när hon kom loss ur Zayns grepp och sprang ut i tv-rummet.


Nå, vad tycks?

Jag vet att detta kapitlet är kort men det är det sista jag har skrivit. Jag har idéer i huvudet men har inte hunnit skriva ner dem. Det är så mycket nu med skolan, körkort, jobb och allt annat som ska göras. Ska försöka skriva så mycket jag bara kan men jag vet inte när nästa kapitel kommer ut men de kommer, ni får bara ha lite tålamod med mig helt enkelt.

Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra! :) längtar till nästa! =) tack detsamma! :) kram! xx

Svar: Vad bra att du gillade det :)
Moa Lundström

2013-01-26 @ 19:20:53
Postat av: Bella

När kmr nästa? :)

Svar: Jag jobbar på nästa kapitel så håll tummarna för att jag skriver mycket ikväll och uppdaterar nästa i morgon! :)
Moa Lundström

2013-01-27 @ 17:31:39
Postat av: Isabell

ok längtar! :D xx

2013-01-27 @ 19:24:28
Postat av: Isabell

Har du fått en ny design? Den är jättefin! :) kram! xx <3

Svar: Jag satt och fixade en ny lite snabbt så det är kul att du gillar den :)
Moa Lundström

2013-01-28 @ 19:50:56


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0