london nystart - kapitel 9

Publicerat: 2013-01-15 // Kl: 18:16:00 // Kategorier: London - Nystart // Kommentarer: 5

Detta har hänt:

Det plingade till i Sofias mobil och Sofia gick in i sitt sovrum där hon lämnat den. Hon hade fått ett sms, från Oskar av alla personer. Hon öppnade det och blev genast förbannad.

Du gillar inte när jag förföljer dig men du kan bli tillsammans med en kändis, tror du inte du blir förföljd av fans då? Du vill bara ha uppmärksamhet din lilla… Har du riktigt otur kanske hela världen får se din bild. Inte bara Helsingborg. Jag tror skvallersidorna kan vara intresserade av det nu när du är tillsammans med din lilla kändispojkvän…

Sofia tog ett djupt andetag och satte sig ner i sängen och begravde ansiktet i händerna och tårarna började falla, en efter en och sedan fler, hon kunde inte stoppa dem. Harry som precis gick förbi hennes sovrum såg Sofia och gick in och satte sig bredvid henne och la en tröstande hand på hennes rygg.

”Vad är det?” Frågade Harry oroligt och drog handen upp och ner för hennes rygg. Sofia sa inget, hon satt bara där, helt i chock. Hon ville inte att hela världen skulle se den bilden på henne. Hon mådde illa av tanken. Harry drog in henne i en kram som Sofia tog emot, hon klamrade sig fast vid Harry och grät ut. ”Vill du prata om det?” Försökte Harry men Sofia bara skakade på huvudet.

Liam ropade och undrade vad det var som tog sådan tid men Harry hade bara sagt att det var en hemlis. Han förstod inte vad det var med Sofia men han visste att just nu inte var ett bra tillfälle för alla att komma in och ställa frågor. Sofia höll i sin mobil och Harry tog den ifrån henne och såg att hon läst ett sms men eftersom att det stod på svenska förstod han ingenting. Han höll om Sofia och tröstade henne så gott han kunde. Det borde inte vara hans jobb, det borde vara Zayn som satt här och höll om Sofia, men just nu kvittade det nog vem det var bara Sofia inte kände att hon var ensam. När Sofia lugnat ner sig och slutat gråta hjälpte Harry henne upp på fötter och sedan gick de med armarna om varandra ut till de andra. Zayn fick syn på dem och såg genast att Sofia hade gråtit. Han hoppade upp ur soffan och nästan sprang emot Sofia.

”Vad har hänt?” Undrade han och omfamnade Sofia.

”Jag vet inte.” Sa Harry oh ryckte på axlarna. ”Hon satt och grät när jag kom in men hon ville inte säga vad det var. Hon fick något sms men det stod på svenska så jag vet inte vad det står.”

”Oskar…” Viskade Sofia i Zayns öra.

”Vad är det med Oskar?” Frågade Zayn och satte sig ner i soffan igen med Sofia i sitt knä.

”Vem är Oskar?” Undrade Liam.

”Hennes Ex.” Sa Zayn och smekte Sofia över kinden.

”Han som förföljde henne?” Frågade Niall och Zayn nickade bara till svar.

”Sofia, my love, vad står det i sms:et?” Frågade Zayn med sin mjuka röst.

”Han hotar med att skicka ut en bild på mig.” Sa Sofia och torkade bort sina tårar.

”Vad för bild?.” Undrade Zayn men Sofia skakade bara på huvudet.

”Du måste berätta om vi ska kunna hjälpa dig.” Sa Zayn.

”Ni kan inte hjälpa mig. Han psykiskt sjuk och vad ni än gör så kommer det inte hjälpa.” Sa Sofia förtvivlat och Zayn suckade. Sofia satte sig bredvid Zayn och stirrade på väggen. Sofias mobil pep igen och hon tog upp den och ett nytt sms från Oskar visades.

Det finns ett sätt att undvika det… Gör slut med din lilla kändispojkvän och kom hem till mig.

Sofia blev äcklad och slängde mobilen in i väggen så den gick itu. Alla kollade chockat på henne men Sofia fortsatte bara stirra på väggen. Zayn förstod lite av vad Oskar hade gjort men killarna som inte visste så mycket om honom förstod ännu mindre.

”Sofia, snälla berätta. Vi vill bara hjälpa dig” Bad Liam och kollade på Sofia.

”Jag...” Började Sofia men pausade för att samla sina tankar. ”Oskar skickade ut en bild på mig, när jag var helt naken till hela min hemstad. Jag visste inte ens om att han hade en sån bild på mig.”

”Vilket as!” Sa Harry argt och fick något mörkt i blicken, de andra häll med och de fick också något mörkt i blicken.

”Nu när han såg bilderna på mig och Zayn så hotar han med att visa den för hela världen om jag inte gör slut med Zayn.” Sa Sofia och kollade ner och började pilla på en tråd i soffan. ”Han kommer aldrig att sluta.”

”Har du testat att kontakta polisen någon gång?” Frågade Louis som nu satt bredvid Sofia och kramade om henne.

”Nej, jag har inte vågat.” Sa Sofia. ”I Helsingborg vet alla allt om alla och man ska ha ett bra rykte, vilket han har, så ingen hade trott mig.”

”Men vi ska ta tag i detta.” Lovade Zayn. ”Jag lovar. Han ska inte få skada dig.” Zayn drog Sofia intill sitt bröst och kysste henne på huvudet.

Två dagar gick och Sofia hade gått till polisen i London och även ringt till polisen i Sverige för att få ett besöksförbud och även kontaktförbud mot Oskar. Det skulle ta någon dag att skicka pappren eftersom hon inte bodde i Sverige längre men hon skulle definitivt få papprena och när hon fått dem var det upp till polisen att hålla koll på Oskar. Hon hade även lämnat ut Oskars mobilnummer och e-mailadress så polisen kunde hålla koll om han skickade ut något som han inte skulle. Sofia kunde andas ut men hon var fortfarande orolig att det inte skulle funka och Oskar kommer fortsätta trakassera henne.

Sofia var ute och shoppade med Isabell. Isabell skulle iväg på ett bröllop och behövde den perfekta klänningen och hon hade frågat Sofia om råd. De var inne på en av de större butikerna på Oxford Street.

”Denna skulle passa dig perfekt.” Sa Sofia och höll upp en ljusbeige klänning med resår i midjan, där man lätt kunde sätta ett skärp. Den var inte för fin men ändå perfekt för ett bröllop och det var en klänning man skulle kunna använda på andra tillfällen. ”Prova den.”  Isabell gick in i provrummet och provade klänningen.

”Jag får se!” Sa Sofia exalterat när Isabell fått på sig klänningen. Isabell gick ut ur provrummet och studerade sig i spegeln.

”Du hade rätt.” Sa Isabell. ”Den är verkligen underbar.”

”Var ju det jag sa.” Sa Sofia och log stolt över att hon hittat en fullträff.

”Du kanske borde bli min personliga stylist.” Sa Isabell och skrattade.

”Betala mig bra så visst.” Sa Sofia och skrattade hon med. Isabell gick in och bytte om igen, sedan gick hon och betalade för klänningen. ”Louis berättade om att du blivit hotad av din ex-pojkvän.”

”Ja.” Sa Sofia och suckade samtidigt som hon kollade på plagg som hängde på en klädställning.

”Hur mår du?” Frågade Isabell.

”Han har besöks och kontaktförbud så just nu är det bra.” Sa Sofia. ”Jag hoppas bara han håller det och inte genomför sin plan.”

”Och skickar ut bilden menar du?” Frågade Isabell och studerade en blus.

”Ja. Han har gjort det innan, varför skulle han inte nu, liksom?” Sa Sofia och tog en topp och gick till provrummen för att prova. ”Men nog om mig. Hur går det för dig och Louis? Jag hörde att du flyttat hem till honom.”

”Det är toppen.” Sa Isabell och sken upp i ett leende. ”Flyttat in och flyttat in, jag bor ju hemma egentligen men mina föräldrar bråka hela tiden så Louis sa att jag kunde få bo hos honom. ”

”Det måste vara jobbigt.” Sa Sofia. ”Jag har inte haft det problemet men många av mina gamla kompisar hade skilda föräldrar.”

”Ja, det är rätt jobbigt.” Sa Isabell. ”Men efter ett tag stänger man ute allt tills man verkligen inte klarar en sekund mer.”

”Som med jobbiga tjejer när man gick i högstadiet. Man stängde ut dem men sen rann bägaren över och då var det inte kul för dem.” Sa Sofia och skrattade.

”Ja, precis.” Skrattade Isabell med.

”Ska Louis med på bröllopet förresten?” Undrade Sofia när de lugnat ner sig lite.

”Ja, än så länge.” Sa Isabell. ”Om inget kommer i vägen.”

”Jag kan inte tänka mig Louis i en kostym.” Sa Sofia och tänkte till. ”Men han hade säkert varit snygg i det med. Den killen blir snygg i allt han tar på sig.” Skrattade Sofia.

”Försöker du sno min man?” Skämtade Isabell.

”Kanske det.” Sa Sofia. ”Han är ju sååååååå charmig.”

De gick skrattandes ut från affären och möttes av en hop av fans som ville ha bilder med dem. Sofia tyckte det var konstigt att de ville ha bilder med henne men hon ställde gärna upp och log stort på varenda bild. Några fans frågade t.o.m. om hennes twitternamn och Sofia gav dem det. Sofia kunde nog vänja sig vid detta.

Några timmar senare satt Sofia i sin lägenhet och kollade sin twitter. Hon hade fått några nya följare på twitter och när Sofia klickade sig in på deras profiler kände hon igen dem, det var de som hon hade tagit bilder med innan på dagen. Sofia log och följde tillbaka tjejerna. Hon såg även att Zayn fått några tweets om henne. Det stod att Sofia var snäll och att hon var någon som Zayn skulle hålla hårt i. Zayn hade t.o.m. svarat på några utav dem med: ”Världens snällaste. Jag lovar att hålla kvar henne så länge hon vill ha mig.” Sofia log stort. Hon kunde verkligen vänja sig vid detta. När alla positiv respons kom då gjorde inte de dåliga kommentarerna något, de var ju så få i jämförelse med de positiva.

 


Lite försenat idag men hade lite annat att göra och glömde bort det för en sekund, förlåt!

Men här är i alla fall kapitel nio, vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Jonna

shit! Va duktig! MER MER MER!!:D

Svar: Tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-01-15 @ 18:44:58
URL: http://daysindetails.wordpress.com
Postat av: Isabell

jättebra. :) längtar till nästa. btw vad sägs om att du skriver hur det går på bröllopet där Louis och Isabell ska på och sitter dom jämte varandra Louis håller om henne, det är hennes bästa kompis som ska gifta sig och Louis säger får jag lov till en dans min sköna och Isabell börja fnittra och Isabell ja, min lilla Boo Bear och så kommer låten Little Things och så när det är Louis vers så sjunger han med och Louis säger du är perfekt för mig och den vackraste tjejen i hela världen och jag älskar dig så himla mycket och Isabell säger du är med perfekt, den vackraste killen i hela världen och jag älskar dig med och kysser dom varandra och sen när låten är slut så kommer hennes bästis fram och frågar jag hörde att du har flyttat in hos Louis, vad hände gumman och Isabell säger du vet mina föräldrar, dom bråkar hela tiden så jag bor hos Louis och dom kramar varandra och så dansar dom och så kommer Louis och hennes bästis man och dansar med dom. vad tycker du? kram! xx det skulle vara roligt veta om bröllopet :) kram! xoxo

2013-01-15 @ 19:39:08
Postat av: Therese - Mamma till Casper :)

Jätte bra, fortsätt :)

Svar: Tack så mycket! :)
Moa Lundström

2013-01-15 @ 19:50:40
URL: http://thereseochcaspersworld.blogg.se
Postat av: Isabell

vad tycker du om idén? :) kram! xx jättebra btw <3

Svar: Tack så mycket :)Jag tar in alla idéer sen får jag se hur jag får in dem på ett bra sätt bara :)
Moa Lundström

2013-01-15 @ 22:26:26
Postat av: Isabell

Ok :) kram! xx längtar till nästa! :)

2013-01-16 @ 18:18:46


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0