Summer love - kapitel 26

Publicerat: 2013-05-12 // Kl: 16:00:00 // Kategorier: Summer Love // Kommentarer: 16
Detta har hänt:

”Mamma, jag kommer inte gå tillbaka till hur jag var innan.” Sa jag allvarligt och kollade på henne, mötte hennes blick. ”Jag lovar. Jag vill inte vara den personen igen.”

”jag är bara orolig för dig.” Sa hon.

”Jag vet att du är det.” Sa jag och log smått. ”Men du behöver inte vara det.” Jag tog hennes hand i min och kramade den hårt. ”Vad som hände i förgår, visst det kommer förfölja mig, men det kommer första gången också och allt annat men det betyder inte att jag kommer gå tillbaka till hur jag var.” 

Mamma log emot mig och jag log tillbaka. ”Jag har Harry nu, dig och pappa. Du behöver inte vara orolig. Jag har allt jag behöver.” Mamma drog in mig i en kram och jag grät för första gången på evigheter ut på riktigt. Alla känslor kom över mig på en och samma gång. Nu var allt ute och jag kunde för en gång skull andas ut och gå vidare, blicka framåt och inte behöva oroa mig för allt. Jag var fri. 

Lauras perspektiv:

Jag kunde inte fatta att vi skulle åka till Norge i morgon för att se killarna uppträda. Tiden hade gått hur fort som helst och nu var det bara några timmar kvar tills vi skulle bege oss. Det hade varit svårt att hålla resan hemlig för Harry och killarna men jag hade lyckats. Under de veckor som gått sedan Henrik, jag kan knappt kalla det våldtäckt för det var de egentligen inte, han var bara på mig och var på väg att gå mot det hållet, men det var fortfarande obehagligt att tänka på. Han hade i alla fall fått byta skola och han fick numera inte befinna sig närmre mig än två hundra meter. Harry hade nog kommit över chocken han med och vi kunde äntligen gå vidare från allt drama som jag skapat. Eftersom att det hade hänt på en offentlig fest hade det inte heller dröjt länge förrän hela fanskaran som killarna hade visste om vad som hänt på den festen. Denna gång så var fansen däremot väldigt snälla och skickade stöttande kommentarer till mig på twitter. Jag hade försökt att inte låta händelsen påverka mig och jag hade lyckats så länge ingen tog upp ämnet, jag hade redan gått vidare och ville inte leva i det förflutna.

Jag kunde inte sova, jag tänkte hela tiden på att jag skulle få träffa Harry inom tjugofyra timmar och blev mer uppspelt ju mindre timmar det var kvar. Jag minns inte att jag somnat men helt plötsligt hörde jag alarmet på mobilen gå på, signalera att jag skulle upp och göra vid mig för att sedan åka till flygplatsen och sedan till Oslo. Det behövdes inte mycket mer än ljudet av alarmet för att jag skulle gå upp, i vanliga fall tog det hur lång tid som helst. På mindre än en timme lyckades jag bli färdig och väntade förväntansfullt och uppspelt på att de andra skulle bli färdiga.

Tiden gick och snart var vi på norsk mark. Hela flygresan hade varit en pina, jag hade inte kunnat sitta still så mamma och pappa hade hela tiden gett mig blickar som sa till mig att lugna ner mig. Andrea och Maja hade bara skrattat åt mig för att jag var så uppspelt. Men hur kunde jag inte vara det över att träffa min pojkvän?

”Men mamma.” Suckade jag och slog ut med armarna. ”Du behöver inte en kaffe till, du drack för fan tre koppar på planet.” Mamma låtsades att inte höra mig utan fortsatte att styra sina steg mot Espresso House. Jag suckade ännu högre och böjde bak huvudet frustrerat medans jag med tunga steg följde efter alla. ”Gillar ni att plåga mig eller?” Frågade jag och de skrattade bara. Jag drog upp huvan på min munkjacka och sjönk ner i en utav stolarna som fanns där, försökte gömma mig i fall att någon skulle känna igen mig, jag ville nämligen hålla mig borta från allt så att Harry inte skulle ana någonting.

Efter, vad kändes som flera timmars, kaffe drickande så begav vi oss äntligen mot hotellet vi skulle bo på. Mamma och Pappa hade lyckats luska ut vilket hotell killarna skulle bo på och hade därmed även fått rum på det hotellet. Det gällde även här att försöka undvika att Harry skulle se mig, förhoppningsvis skulle han vara vid arenan hela dagen för att repetera.

Vi kom in i lobbyn på hotellet och skulle precis checka in när jag hör skratt komma från korridoren, jag stelnar till, lyssnar noga på rösterna och knuffar därefter snabbt undan alla så att vi står gömda. Snabbt innan jag också gömmer mig hinner jag visa receptionisten, som för övrigt såg väldigt förvirrad ut, att hon skulle vara tyst. Hon nickade och jag smet undan. Jag kikade runt hörnet och såg Harry och de andra killarna och det tog all kraft jag hade i mig för att inte springa upp till honom på en gång och slänga mig i hans armar. När de var utom synhåll kunde vi äntligen checka in. Jag, Andrea och Maja delade rum medan mamma och pappa hade ett eget.

”Kan du lugna dig lite?” Frågade Maja och saktade ner sina steg. Jag vände mig om, kollade på henne och skakade på huvudet innan jag fortsatte gå mot vårt rum.

Min mobil började ringa, jag tog upp den ur min bakficka och kollade på skärmen.

”Shit, Harry ringer.” Sa jag och stirrade på mobilen.

”Men svara då?” Sa Maja och skrattade.

”Tänk så råkar jag avslöja något?” Sa jag. ”Förstår ni hur svårt det var att se honom innan och inte gå upp till honom?” Mobilen fortsatte att ringa, Andrea drog fingret över skärmen för att svara åt mig. Jag blängde på henne men var nu tvungen att svara. ”Hej, Harry.” Sa jag glatt.

”Hej, my love.” Sa han och jag fick rysningar längs hela min rygg när jag tänkte på att jag snart skulle få se honom och inte bara höra hans röst. ”Hur mår du?” Frågade han.

”Jag mår bra.” Svarade jag och log stort. ”Repeterar ni nu?”

”Vi är på väg till arenan.” Sa Harry och just då hörde jag hur något bankade i bakgrunden.

”Många fans som följer efter er, eller?” Frågade jag och fnittrade lite.

”Det kan man säga.” Sa Harry och skrattade dovt.

”Ni får lycka till ikväll.” Sa jag och försökte att inte yppa ett ord om att jag skulle dit.

”Tack så mycket.” Tackade Harry. ”Jag önskar du var där för att se mig.” Han lät mycket ledsnare nu.

”Har det hänt något?” Frågade jag oroligt och gick ut i korridoren för att få lite avskildhet.

”Jag saknar dig bara, det är allt.” Sa Harry hest.

”Jag saknar dig med, så jädra mycket.” Sa jag och kände en klump i halsen, gråten var inte långt borta.

Harrys perspektiv:

Det var några enstaka timmar kvar till konserten. Vi hade haft genrep och jag hade inte känt mig glad överhuvudtaget. Jag saknade Laura så mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Killarna hade försökt muntra upp mig så mycket det gick men inget hade hjälpt. Mobilen plingade till och jag tog upp den. Skärmen visade att jag hade fått en video från Laura. Jag smålog för mig själv och klickade upp meddelandet.

”Hej.” Sa Laura glatt och vinkade. ”Lycka till på konserten.” Hon sken upp i ett ännu större leende och likaså gjorde jag. ”Jag älskar dig mest av allt.” Avslutade hon med innan hon gjorde en slängkyss till mig.



”Jag älskar dig också.” Mumlade jag men jag mådde genast bättre. Jag skickade ett sms tillbaka till henne där jag skrev att jag älskade henne med innan jag lade ner mobilen igen och gick för att göra mig redo för konserten.



Lauras perspektiv:

Mamma och pappa släppte av oss utanför arenan. Där var så extremt mycket folk att det tog säkert tio minuter innan vi hittade vår ingång och där väntade ännu mera kö för att komma in. Jag, Maja och Andrea väntade nervöst på att få komma in. Maja och jag var nog mer uppspelta än Andrea då Andreas kille var hemma i Sverige och hon kunde träffa honom i princip varje dag. Det hade gått bra för Maja och Niall sedan min fest, de pratade ofta och jag tror att Maja började gilla honom mer och mer och Niall likaså. Harry hade hållit mig lite uppdaterad om vad Niall tyckte och han verkade verkligen gilla Maja, jag var så glad för hennes skull även om jag visste hur jobbigt det var att de var iväg hela tiden. Kön blev mindre och efter ett tag satt vi inne på våra platser, vi hade lyckats få rad två, längst ut vilket var jättebra platser. Vi satte oss ner och väntade på att de hela skulle dra igång.

”Skulle jag kunna få ta en bild med dig?” Frågade en tjej som satt bredvid mig.

”Självklart.” Sa jag och log. ”Bara du lovar att inte lägga upp den någonstans innan konserten.” Hon nickade, Andrea tog kameran och tog en bild på mig och tjejen.
”Varför får jag inte förresten?” Frågade hon.

”Harry vet inte om att jag är här.” Svarade jag och tjejen nickade innan hon började prata med sina vänner.

Förbandet började spela och jag kände hur mitt ben började skaka av nervositet, det var inte långt kvar tills jag skulle få se Harry komma ut på scenen.


Vill börja med att tacka för de kommentarerna som jag faktiskt fick på förra kapitlet och sedan så är jag ledsen att det tagit sådan tid att få upp detta kapitlet, men å andra sidan var det lite tunt med kommentarerna på förra! Vad tycker ni då? Hatar, gillar, älskar? Hoppas på det senaste!

10+ kommentarer för att få nästa kapitel då :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Ella

Sjukt bra!!

Svar: Tack :)
Moa Lundström

2013-05-12 @ 17:39:04
Postat av: Emma

Jättebra! Undra hur Harry kommer reagera

Svar: Tack så mycket :)
Moa Lundström

2013-05-12 @ 19:32:18
URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: Anonym

älskar!

2013-05-12 @ 19:32:39
Postat av: Maja

Superbra!! Älskar verkligen din novell <3

Svar: Tack! Vad kul att höra :)
Moa Lundström

2013-05-12 @ 21:04:18
Postat av: Anonym

Ääälskar förstås, jag vill veta hur Harry ska reagera nu! Åh, vilken rolig överraskning :D

Svar: vad kul att du gillar den :)
Moa Lundström

2013-05-12 @ 21:05:21
Postat av: tt

ÅÅh sooo excited :D

Svar: vad kul :)
Moa Lundström

2013-05-12 @ 21:34:30
Postat av: Sanna

Den bästa novellen! <3

Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir att du tycker det :)
Moa Lundström

2013-05-13 @ 08:23:16
Postat av: Anonym

Jättebra !! Längtar så till nästa kapitel!!

Svar: Vad kul att du gillade det :)
Moa Lundström

2013-05-13 @ 10:28:07
Postat av: Anonym

Åh Harry kommer bli jätteglad :D

2013-05-13 @ 16:18:39
Postat av: jag älskar att läsa dina noveller

vilken härlig del. :D

2013-05-13 @ 20:31:43
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Tilda

Omg!!!!! Du är ju jätte duktig! En fråga bara vart ifrån fick du idéerna?

Mvh Tilda

Svar: Åh, tack så mycket du! Vad kul att höra, verkligen :) Jag hämtar inspiration från alla möjliga saker. Kan vara saker som hänt runt omkring mig eller bara en helt vanlig låt :)
Moa Lundström

2013-05-13 @ 21:41:13
Postat av: anna

när kommer nästa?? :) längtar iaf

Svar: Jag håller på att skriva för fullt just nu så snart :)
Moa Lundström

2013-05-13 @ 21:42:54
Postat av: Ida :)

Hej !!! Jag älskar din novell , den äger , längtar till nästa kapitel :D

Svar: åh, vad kul att höra! Det betyder mycket att du gillar den och att du ville kommentera :)
Moa Lundström

2013-05-13 @ 21:59:03
Postat av: Jennie

Åh så himla taggad inför nästa del!!! Superbra :D

Svar: vad kul att du tycker det :)
Moa Lundström

2013-05-15 @ 17:29:54
URL: http://jenniiele.blogg.se
Postat av: jag älskar att läsa dina noveller

så mycket taggad för nästa del. jag längtar att se hur Harry reagerar. vet du när nästa kommer? du behöver inte stressa. jag förstår att du har annat som tar tid. som skola och så. :)

Svar: Jag har ett rätt stressig schema nu ja, haha! Men jag hoppas på innan denna veckan slutar att nästa kapitel har kommit upp :)
Moa Lundström

2013-05-16 @ 18:53:10
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: alva

såbra :D meera :D

2013-05-18 @ 22:34:05


Innan du kommenterar tänk på att:
-Kommentarer som anses stötande mot mig raderas direkt!!
-Ingen spamming, Tack!
-Alla andra kommentarer och frågor är mer än välkomna!
-Jag gör gärna bloglovin' byten, bara till att fråga!
Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






One Direction Novell Blogg

Besökstoppen

RSS 2.0